Overslaan en naar de inhoud gaan

Service niet overdrijven

Elk bedrijf heeft graag tevreden klanten. Maar niet elk aspect van de dienstverlening is even belangrijk. Misschien vindt de klant het niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als een luchtvaartmaatschappij haar klanten vraagt of ze de kwaliteit van de maaltijd belangrijk vinden, dan is de kans groot dat ze volmondig ja zeggen. Maar is dat wel zo? Het zit er dik in dat gunstige tarieven en de snelheid van in- en uitchecken voor de meeste klanten meer gewicht in de schaal leggen. Om daar achter te komen, is het nodig differentiatie aan te brengen in de verschillende aspecten van de dienstverlening. Kleinschalige tests kunnen uitwijzen wat de impact is van het verbeteren of schrappen van specifieke vormen van service. Wat levert het op als de rijen bij de kassa in de winkel worden verkort? Of maakt het de klant weinig uit om wat langer te wachten, en stelt hij er juist meer prijs op dat er meer medewerkers aanwezig zijn om te adviseren over een aankoop? Door dit soort zaken te testen, wordt duidelijk wat de belangrijkste en meest onderscheidende onderdelen van de dienstverlening zijn. Dat betekent wel dat men binnen het bedrijf bereid moet zijn continue te leren. Van elkaar, maar vooral van de klant.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Marketing Management<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in