De merkkracht van Beiersdorf
Zelfs Beiersdorf heeft last van de recessie. Met name op de Duitse thuismarkt is de vraag behoorlijk ingezakt. Daarnaast heeft de fabrikant van A-merken als Nivea, Hansaplast, Labello en Atrix last van de goedkopere huismerken van retailers. Het lijdt dit jaar, net als bijvoorbeeld Unilever, bovendien onder de sterke euro. Dus zal naar verwachting de omzet in 2003 nou eens niet groeien.
Beiersdorf heeft de afgelopen jaren het merkenbestand flink uitgedund, en tien ‘merkenfamilies’ overgehouden.
Nivea is al jaren de absolute cashcow van het concern. Het merk presteert duizelingwekkend: in 54 landen is het marktleider. Vanaf 1990 groeit het merk jaarlijks met dubbele cijfers. Nivea alleen al genereerde in 2002 2,6 miljard euro omzet. Maar regeren is vooruitzien. Beiersdorf zet al enige tijd in op diversificatie. Nu scoort het ook met productlijnen als Nivea Visage (drie keer groter in Duitsland dan de nummer twee) en Nivea for Men.
<#FONT SIZE=1>Bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid