Overslaan en naar de inhoud gaan

De merkkracht van Beiersdorf

Het Duitse Beiersdorf staat bekend als een merken-powerhouse. Toch staat het concern nu enigszins onder druk. Maar met megamerken als Nivea…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zelfs Beiersdorf heeft last van de recessie. Met name op de Duitse thuismarkt is de vraag behoorlijk ingezakt. Daarnaast heeft de fabrikant van A-merken als Nivea, Hansaplast, Labello en Atrix last van de goedkopere huismerken van retailers. Het lijdt dit jaar, net als bijvoorbeeld Unilever, bovendien onder de sterke euro. Dus zal naar verwachting de omzet in 2003 nou eens niet groeien.
Beiersdorf heeft de afgelopen jaren het merkenbestand flink uitgedund, en tien ‘merkenfamilies’ overgehouden.
Nivea is al jaren de absolute cashcow van het concern. Het merk presteert duizelingwekkend: in 54 landen is het marktleider. Vanaf 1990 groeit het merk jaarlijks met dubbele cijfers. Nivea alleen al genereerde in 2002 2,6 miljard euro omzet. Maar regeren is vooruitzien. Beiersdorf zet al enige tijd in op diversificatie. Nu scoort het ook met productlijnen als Nivea Visage (drie keer groter in Duitsland dan de nummer twee) en Nivea for Men.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in