Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument streng voor bedrijven

Grote ondernemingen doen er verstandig aan de toekomst van de aarde serieus te nemen. Want de consument heeft hogere verwachtingen van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

DuPont is een paar jaar geleden begonnen met een reclamecampagne om haar imago op te vijzelen. In plaats van een bedrijf dat drijft op oude technologie en verspilling van grondstoffen, wil DuPont gezien worden als pionier op het gebied van duurzaamheid. De ‘To do list for the planet’ vormt het middelpunt van de campagne.
Ook Unilever voert een corporate campagne die duidelijk maakt dat het het bedrijf niet alleen om winst te doen is. Zo zijn er meer grote concerns die hun zorg voor het milieu duidelijk communiceren. Consumenten vinden het inmiddels ook vanzelfsprekend dat de fabrikanten van bekende merken milieu en duurzaamheid ter harte nemen.
McCann-Erickson liet een onderzoek doen onder jonge consumenten uit 28 landen. Een groot deel van de jongeren valt in de categorie ‘hedonistische idealisten’. Ze willen graag van het leven genieten en zichzelf met luxe omringen, en ze houden van gemak. Tegelijkertijd maken ze zich zorgen over hun leefomgeving. Een levenshouding die niet van innerlijke tegenstrijdigheden ontbloot is. Maar voor bedrijven is het realiteit: zij moeten rekening houden met het verwachtingspatroon van de consument. En die legt de let aardig hoog.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in