Consument streng voor bedrijven
DuPont is een paar jaar geleden begonnen met een reclamecampagne om haar imago op te vijzelen. In plaats van een bedrijf dat drijft op oude technologie en verspilling van grondstoffen, wil DuPont gezien worden als pionier op het gebied van duurzaamheid. De ‘To do list for the planet’ vormt het middelpunt van de campagne.
Ook Unilever voert een corporate campagne die duidelijk maakt dat het het bedrijf niet alleen om winst te doen is. Zo zijn er meer grote concerns die hun zorg voor het milieu duidelijk communiceren. Consumenten vinden het inmiddels ook vanzelfsprekend dat de fabrikanten van bekende merken milieu en duurzaamheid ter harte nemen.
McCann-Erickson liet een onderzoek doen onder jonge consumenten uit 28 landen. Een groot deel van de jongeren valt in de categorie ‘hedonistische idealisten’. Ze willen graag van het leven genieten en zichzelf met luxe omringen, en ze houden van gemak. Tegelijkertijd maken ze zich zorgen over hun leefomgeving. Een levenshouding die niet van innerlijke tegenstrijdigheden ontbloot is. Maar voor bedrijven is het realiteit: zij moeten rekening houden met het verwachtingspatroon van de consument. En die legt de let aardig hoog.
<#FONT SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid