Overslaan en naar de inhoud gaan

Prast Communicatiemanager van het Jaar

Philips’ directeur corporate communicatie Jules Prast, mag zich communicatiemanager van het jaar 2003 noemen. De prijs – bestaande uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Philips’ directeur corporate communicatie Jules Prast, mag zich communicatiemanager van het jaar 2003 noemen. De prijs – bestaande uit een zilveren ring - is een gezamenlijk initiatief van Tijdschrift Communicatie en de Beroepsvereniging voor Communicatie. Waarnemend juryvoorzitter Ben Warner prees vooral de wijze waarop Prast de communicatie binnen het concern de afgelopen jaren heeft gemanaged. Door zijn nadruk op het meetbaar maken van communicatie-effecten, heeft Prast het communicatiebeleid duidelijk op de agenda van de Raad van Bestuur gekregen.

related partner content for mobile comes here

Om voor toekenning van de prijs in aanmerking te komen moest Prast het opnemen tegen twee tegenkandidaten. De jury de onder voorzitterschap stond van Amsterdamse burgemeester Job Cohen, had uit een longlist van tien, drie kandidaten geselecteerd. Naast Prast waren dit, Karen Beuk, directeur communicatie Postbank NV en Hans Siepel. Plaatsvervangend directeur Communicatie, ministerie BzK.

Beuk dankte haar nominatie aan de wijze waarop zij het Postbankmerk nieuw leven in heeft geblazen. Met name de gedurfde aanpak van de communicatie-uitingen en het feit dat zij draagvlak heeft weten te verwerven voor revitalisering en herpositionering van het submerk Postbank, was reden voor haar nominatie. Hans Siepel werd gekandideerd omdat hij de initiator is van een brede discussie over de ‘paternalistische wijze’ waarop de overheid met burgers communiceert. Siepel is voorvechter van meer openheid en transparantie van de overheidscommunicatie. Onder zijn leiding heeft het ministerie daartoe enkele concrete communicatie-instrumenten ontwikkeld.

Aan de drie kandidaten werd gevraagd door middel van een presentatie antwoord te geven op de vraag: op welke wijze draagt communicatie bij aan het succes van de onderneming. Naar de mening van de jury wist Prast dit laatste het overtuigendst over het voetlicht te brengen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in