Landelijke campagne Nierstichting van start
In Nederland wachten nierpatiënten gemiddeld 4,5 jaar op een De lange wachttijd voor niertransplantatie is de aanleiding voor de campagne. Hoewel ruim 80 procent van de Nederlanders positief staat tegenover orgaandonatie, hebben slechts 2,5 miljoen mensen zich als donor laten registreren. Staat iemand niet geregistreerd - nu acht miljoen Nederlanders - dan zullen zijn of haar naasten misschien ooit toestemming moeten geven voor orgaandonatie. De campagne 'Nierdonor Ja/Nee. Weet u het al van elkaar?' moet mensen aansporen hun familie te laten weten of ze donor willen zijn.
'Nierdonor Ja/Nee. Weet u het al van elkaar?' is een grote multimediale campagne. De speciale website weetuhetalvanelkaar.nl kan helpen bij het bepalen van de keuze ten aanzien van orgaandonatie. De tv-commercial, radio-spots en advertenties in dag-, week- en maandbladen verwijzen naar deze site.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid