AH en Edah ruziën over reclame
Eind vorige maand waren op televisie reclamespotjes van Edah te zien waarin de keten zijn prijzen met die van Albert Heijn vergeleek. De commercials werden met onder meer folders begeleid. Edah beweerde dat de betrokken producten bij Edah samen ruim 5 euro goedkoper zijn dan bij de concurrent.
Ahold-dochter Albert Heijn noemt de vergelijking ‘onrechtmatig'. ‘We hebben een probleem met de misleidende manier waarop het spel wordt gespeeld', aldus een woordvoerder. Hij vindt het niet duidelijk welke producten Edah exact vergeleek. ‘Daardoor kon die supermarktketen een merkproduct afzetten tegen een goedkopere variant uit de eigen schappen.’ Daarnaast vindt de Zaanse keten dat het boodschappenmandje dat voor de reclamecampagne was samengesteld, geen alledaagse boodschappen bevatte.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEen zegsman van Laurus, het moederbedrijf van Edah, spreekt tegen dat de informatie onvolledig is. Volgens hem konden klanten op internet de exacte uitwerking van de prijsvergelijking vinden. In het papieren promotiemateriaal stond ook uitgebreide informatie, aldus Laurus. Het concern is verbaasd over de rechtszaak, omdat ‘prijsvergelijkingen aan de orde van de dag zijn’.
De commercials zijn inmiddels niet meer te zien. Volgens Laurus was het ook de bedoeling dat de reclames maar een paar dagen zouden lopen. Albert Heijn is blij dat de campagne is beëindigd. De rechter doet uiterlijk 4 december nog wel uitspraak in de zaak (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid