Overslaan en naar de inhoud gaan

AH en Edah ruziën over reclame

Twee supermarktketens hebben vrijdag voor de rechter een ruzie over een reclamecampagne uitgevochten. Albert Heijn is het niet eens met de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eind vorige maand waren op televisie reclamespotjes van Edah te zien waarin de keten zijn prijzen met die van Albert Heijn vergeleek. De commercials werden met onder meer folders begeleid. Edah beweerde dat de betrokken producten bij Edah samen ruim 5 euro goedkoper zijn dan bij de concurrent.

related partner content for mobile comes here

Ahold-dochter Albert Heijn noemt de vergelijking ‘onrechtmatig'. ‘We hebben een probleem met de misleidende manier waarop het spel wordt gespeeld', aldus een woordvoerder. Hij vindt het niet duidelijk welke producten Edah exact vergeleek. ‘Daardoor kon die supermarktketen een merkproduct afzetten tegen een goedkopere variant uit de eigen schappen.’ Daarnaast vindt de Zaanse keten dat het boodschappenmandje dat voor de reclamecampagne was samengesteld, geen alledaagse boodschappen bevatte.

Een zegsman van Laurus, het moederbedrijf van Edah, spreekt tegen dat de informatie onvolledig is. Volgens hem konden klanten op internet de exacte uitwerking van de prijsvergelijking vinden. In het papieren promotiemateriaal stond ook uitgebreide informatie, aldus Laurus. Het concern is verbaasd over de rechtszaak, omdat ‘prijsvergelijkingen aan de orde van de dag zijn’.

De commercials zijn inmiddels niet meer te zien. Volgens Laurus was het ook de bedoeling dat de reclames maar een paar dagen zouden lopen. Albert Heijn is blij dat de campagne is beëindigd. De rechter doet uiterlijk 4 december nog wel uitspraak in de zaak (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in