Overslaan en naar de inhoud gaan

Vier kritische succesfactoren in loyaliteitsprogramma's

In recent onderzoek van Dunck Loyalty wijzen marketeers de vier meest kritische succesfactoren voor loyaliteitsprogramma's aan.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meest bepalende succesfactoren zijn:

related partner content for mobile comes here

1. Structurele monitoring van effecten
2. Afstemming van elementen op doelgroep
3. Onderscheidend vermogen
4. Juiste inzet van communicatiemiddelen

Inzicht in het verloop van het programma is van cruciaal belang voor hetwelslagen ervan. Succes kan alleen gemeten worden als vooraf duidelijkeparameters worden opgesteld, welke op structurele wijze (bijvoorbeeldmaandelijks) getoetst worden. Op basis van deze monitoring kan dan, waarnodig, tijdig bijgestuurd worden.
In veel gevallen worden elementen in een programma enkel geselecteerd opbasis van het aangeboden product en de positionering van het bedrijf. Echternog belangrijker is het om elementen juist af te stemmen op de interesses enbehoeften van de (duidelijk omschreven) doelgroep(en) van het programma.Grondig vooronderzoek is hiervoor noodzakelijk.
Standaard loyaliteitsproducten bieden geen toegevoegde waarde meer. Hetprogramma moet oorspronkelijk zijn en zonodig het imago van de branchedoorbreken. Elke bedrijf heeft verschillende doelstellingen, doelgroep,organisatie en strategie. Dit dient te resulteren in programma's met eenunieke mix van emotionele en rationele programma-elementen.
De juiste keuze van communicatiemiddelen voor het programma kenmerkt zichdoor het optimaal benutten van reeds aanwezige instrumenten en natuurlijkecontactmomenten. In retail is bijvoorbeeld mondelinge en POS communicatiebelangrijk. Uit vooronderzoek en pilot-studies blijkt welke middelen hetmeest aansluiten bij de programmavorm en klantbehoeften.
Dunck () is loyalty marketing-specialist en initiatiefnemervan marketing-platform Loyalty Facts ().

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in