Overslaan en naar de inhoud gaan

VNU verkoopt Claritas aan Acxiom

Het media- en informatieconcern VNU heeft zijn dochter Claritas Europe voor 33,5 miljoen euro verkocht aan de Amerikaanse Acxiom…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Claritas, dat zich richt op marketinginformatiediensten, stond al sinds januari in de etalage. Met de verkoop is waarschijnlijk een boekverlies van 25 tot 30 miljoen euro gemoeid, verwacht VNU.

related partner content for mobile comes here

VNU heeft Claritas Europe afgestoten, omdat de activiteiten naar eigen zeggen niet goed aansluiten bij die van de Amerikaanse marktonderzoeker ACNielsen, die VNU in 2001 overnam. Het Amerikaanse Claritas blijft wel binnen het VNU-concern.

Claritas Europe heeft 550 medewerkers en negen kantoren in zeven landen. Het exploiteert Europa's grootste consumentendatabestand. Acxiom Corporation neemt niet het hele bedrijf over. De onderdelen Trade Dimensions en Spectra Marketing Systemen blijven van VNU.

Acxiom Corporation levert diensten rond databeheer en technische oplossingen voor bedrijven. Acxiom is actief in de Verenigde Staten, Frankrijk, Groot-Brittannië, Australië en Japan. Door de aankoop van Claritas krijgt Acxiom een stevige positie in Europa. De Amerikanenverwachten dat Claritas aan het einde van dit jaar een omzet van circa 83 miljoen euro heeftgerealiseerd. Dat betekent bijna een verdriedubbeling van Acxioms jaaromzet in Europa.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in