Zwitsal haakt fors in op geboorte prinsesje


Het doel van de multimediale campagne die zondag meteen begon: de autoriteit van Zwitsal op het gebied van babyverzorging op een actuele manier accentueren. Zwitsal lanceert ter ere van de geboorte van de dochter van prinses Máxima en prins Willem-Alexander - net als na de bekendmaking van de zwangerschap - een ‘vorstelijke inhaakcampagne’. Deze multimediale campagne wordt via televisie, print, radio, teletekst, de website, de digitale nieuwsbrief, op de winkelvloer en via alle kinderdagverblijven in Nederland gevoerd.
In alle kinderdagverblijven in Nederland deelt Zwitsal speciale Zwitsal-kroontjes uit. De tv-commercial wordt al vanaf zondagavond 7 december vertoond. In de Volkskrant, de Telegraaf, het Algemeen Dagblad, Trouw en Metro is Zwitsal te vinden met advertenties.
Daarnaast zendt Zwitsal een radiocommercial uit en staat er informatie op Teletekst. Ook online is Zwitsal van de partij: de website www.zwitsal.nl staat volledig in het teken van de geboorte van het koningskind en de abonnees van de Zwitsal e-mailnieuwsbrief krijgen een speciale editie in hun inbox. Ook de winkelvloer is niet vergeten: naast de mogelijkheid voor retailers om de winkel te versieren met kroontjes, ballonnen en slingers kunnen zij hun Zwitsal-assortiment uitbreiden met een koninklijke kasteeldoos gevuld met Zwitsal Bijdehandjes.
De gehele Zwitsal-website staat tijdelijk in het teken van de koninklijke geboorte. Bezoekers kunnen op de site via speciale actiepagina's in de rubriek vorstelijke verzorging prinses Maxima en prins Willem-Alexander persoonlijk feliciteren. De gelukwensen worden straks aangeboden aan prins en prinses. Op de website kunnen bezoekers een foto van hun eigen kind bewerken en er een tekst bijvoegen. De kaart kan vervolgens worden gedrukt en per post worden verzonden naar familie en vrienden. Bovendien zijn er prijzen te winnen met het versieren van het Zwitsalkroontje en voor baby's die op dezelfde dag zijn geboren. Ouders die dit kunnen aantonen en ook nog het mooiste geboortekaartje hebben, kunnen de hoofdprijs winnen: een pakket met daarin één jaar gratis Zwitsal babyverzorgingsproducten. De hoofdprijs wordt gejureerd door de Raad van Kraamverzorgenden.
‘De totale Zwitsal-campagne is een goed voorbeeld van een crossmediale aanpak waarin de website van Zwitsal het centrale punt vormt. In de diverse uitingen wordt dan ook consequent de URL van de website genoemd,’ geeft Alex Stil van het digitale marketingbureau Reddion aan. ‘Ook de consistentie in creatie draagt ertoe bij dat de inhaker van Zwitsal een multimediaal karakter krijgt, waardoor er een versterkend effect optreedt.’
Bij Zwitsal zijn de volgende marketeers betrokken bij de actie: Wout de Gier (marketing directeur), Bastiaan Saris (marketing manager), Marjolein Meynen (senior brand manager), Lyne Biewinga (brand manager) en Stijn van Helvoort (stagiair). Bureaus: Lukkien, BrandConnection, BMB PR, Amercom en Reddion.
Andere inhakers
Zwitsal was overigens niet de enige inhaker, want op maandag stonden in de dagbladen talloze andere merken:
Albert Heijn (‘Hoera! We delen vandaag beschuit met muisjes uit’)
Het ABC Spaarplan ( ‘Uw kind straks ook nog laten leven als een vorst, waar doet u dat van?’)
Levob (‘Bepaalt Den Haag ook haar pensioendatum?’)
Pharma Direct (‘Lipo Panty Body, MAXIMAle figuurcorrectie’)
Pampers (‘Ook bevallen van een prinsje of prinsesje?’)
Free Record Shop (‘Máxima is mama-cd’)
Princess (‘Princess bevalt goed. In ieder huis hoort een Princess thuis’)
Prenatal (‘Omdat alle prinsesjes en prinsesjes nou eenmaal knoeien..’)
KPN (‘KPN feliciteert Nederland met onze nieuwe kroonprinses’)
Alex (‘Zouden staatsobligaties nu stijgen?’)
Seats&Sofa’s (Héél Nederland gefeliciteerd. Profiteer van Maximale kortingen’)
De Telegraaf (‘Feestelijke aanbieding: voor 5 euro kunt u de voorpagina van uw geboortedag bestellen’)
Algemeen Dagblad (‘Hoera een prinses. Stuur uw geboortekaartje voor een vorstelijk presentje’)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid