Nederlandse CEO onzichtbaar


In het onderzoek, dat plaatsvond onder 300 professionals (analisten, journalisten, overheidsmedewerkers,
executive searchers en studenten), werd gevraagd naar de reputaties van CEO's.
De resultaten van het onderzoek wijzen op drie belangrijke pijlers voor een sterke CEO-reputatie in Nederland; geloofwaardigheid is daarbij de
belangrijkste, naast het effectief kunnen managen van crises en het creëren van intern draagvlak. Verlies aan geloofwaardigheid werd als meest pregnante faalfactor genoemd en overtreft daarmee het behalen van slechte resultaten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe respondenten geloven dat de reputatie van een CEO wel degelijk invloed heeft op de reputatie van het bedrijf dat hij of zij vertegenwoordigt.
Een verrassende uitkomst is dat professionals hun oordeel over een CEO mede baseren op de mate waarin een CEO er in slaagt om intern het vertrouwen van zijn eigen mensen te winnen. CEO's kunnen met
hun focus op interne communicatie ook op sympathie van buitenaf rekenen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid