Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse CEO onzichtbaar

Een groot aantal AEX CEO's is nauwelijks bekend bij professionals. Bovendien hebben de CEO's weinig onderscheidend profiel ten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het onderzoek, dat plaatsvond onder 300 professionals (analisten, journalisten, overheidsmedewerkers,
executive searchers en studenten), werd gevraagd naar de reputaties van CEO's.

related partner content for mobile comes here

De resultaten van het onderzoek wijzen op drie belangrijke pijlers voor een sterke CEO-reputatie in Nederland; geloofwaardigheid is daarbij de
belangrijkste, naast het effectief kunnen managen van crises en het creëren van intern draagvlak. Verlies aan geloofwaardigheid werd als meest pregnante faalfactor genoemd en overtreft daarmee het behalen van slechte resultaten.

De respondenten geloven dat de reputatie van een CEO wel degelijk invloed heeft op de reputatie van het bedrijf dat hij of zij vertegenwoordigt.

Een verrassende uitkomst is dat professionals hun oordeel over een CEO mede baseren op de mate waarin een CEO er in slaagt om intern het vertrouwen van zijn eigen mensen te winnen. CEO's kunnen met
hun focus op interne communicatie ook op sympathie van buitenaf rekenen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in