Overslaan en naar de inhoud gaan

CBL: supermarkten verliezen miljoenen

De huidige prijzenoorlog onder supermarkten is heftiger dan ooit. Het margeverlies bedraagt inmiddels euro 20 miljoen per week. Mede…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat stelt het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL). 'Hoewel de prijzenslag nog volop woedt en het einde voorlopig nog niet in zicht is, hebben we de indruk dat de hevigheid iets afneemt', aldus voorzitter Klaas van den Doel van het CBL tegen Het Financieele Dagblad.

related partner content for mobile comes here

Als mogelijke verklaring voor de afname wijst hij op de kerstperiode, waarin supermarken traditioneel meer nadruk op kwaliteit en sfeer leggen. Ook de consumenten lijken volgens hem minder prijsbewust te worden.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) komt ook met cijfers. De supermarkten hebben in oktober meer omgezet dan in de maand ervoor (+8,3 procent) . Maar volgens het CBS heeft dat vooral te maken met het feit dat er een woensdag, donderdag en vrijdag meer waren en een maandag en dinsdag minder. ‘Dat heeft meer effect dan de prijzenslag (ANP).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in