Overslaan en naar de inhoud gaan

Trefpunt met Domeinwaardenonderzoek

Sponsoringadviesbureau Trefpunt Sports & Leisure Marketing en onderzoeksbureau Millward Brown/Centrum hebben gezamenlijk onderzoek gedaan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek is uitgevoerd in juni dit jaar en richt zich op marketeers die bij het versterken van het merk sponsoring en associatieve marketing als discipline inzetten.

related partner content for mobile comes here

De domeinen die binnen het DWO worden onderscheiden, zijn entertainment, kunst & cultuur, maatschappij, muziek en sport. Uit ieder domein zijn tien activiteiten geselecteerd zoals de Uitmarkt, het WNF, Idols en de UEFA Champions League. Per activiteit is met behulp van 48 waarden het imago- en merkpersoonlijkheidsprofiel vastgesteld. De waarden zijn afkomstig uit BrandAsset Valuator, een merkenonderzoek van Young & Rubicam dat in Nederland wordt beheerd door Consult Brand Strategy.

Michael Amiabel, partner van Trefpunt Sports & Leisure Marketing zegt dat het belangrijk is om het imago van de verschillende sponsorentiteiten op een objectieve wijze te meten. ‘Vervolgens kunnen we deze vergelijken met de huidige en/of gewenste merkwaarden van organisaties. Dit alles hoeft niet altijd bepalend te zijn in het proces van advisering maar het is zeker wel richtinggevend. Zo blijkt uit het DWO bijvoorbeeld dat de profielen van musea opvallend tegengesteld zijn aan die van jaarlijkse culturele evenementen zoals de Uitmarkt of zelfs de Museumnacht.’

Wanneer er resultaten van het onderzoek naar buiten komen, is niet bekend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in