Trefpunt met Domeinwaardenonderzoek


Het onderzoek is uitgevoerd in juni dit jaar en richt zich op marketeers die bij het versterken van het merk sponsoring en associatieve marketing als discipline inzetten.
De domeinen die binnen het DWO worden onderscheiden, zijn entertainment, kunst & cultuur, maatschappij, muziek en sport. Uit ieder domein zijn tien activiteiten geselecteerd zoals de Uitmarkt, het WNF, Idols en de UEFA Champions League. Per activiteit is met behulp van 48 waarden het imago- en merkpersoonlijkheidsprofiel vastgesteld. De waarden zijn afkomstig uit BrandAsset Valuator, een merkenonderzoek van Young & Rubicam dat in Nederland wordt beheerd door Consult Brand Strategy.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMichael Amiabel, partner van Trefpunt Sports & Leisure Marketing zegt dat het belangrijk is om het imago van de verschillende sponsorentiteiten op een objectieve wijze te meten. ‘Vervolgens kunnen we deze vergelijken met de huidige en/of gewenste merkwaarden van organisaties. Dit alles hoeft niet altijd bepalend te zijn in het proces van advisering maar het is zeker wel richtinggevend. Zo blijkt uit het DWO bijvoorbeeld dat de profielen van musea opvallend tegengesteld zijn aan die van jaarlijkse culturele evenementen zoals de Uitmarkt of zelfs de Museumnacht.’
Wanneer er resultaten van het onderzoek naar buiten komen, is niet bekend.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid