Idols cosmetica op de markt


De initiatiefnemer achter de producten is IdeaUnit, een groep ondernemers uit verschillende branches, die zegt gespecialiseerd te zijn in het ontwikkelen van product- en marktconcepten. Verantwoordelijk binnen IdeaUnit zijn Bas de Haan en Dirk Jasper: ‘Wij vormen een organisatie die bedrijven adviseert in het ontwikkelen van marktconcepten en benaderingen. Daarnaast vertalen we die ideeën in communicatieconcepten. Onder de vlag van Qlientz Creative Powerhouse wordt dit hype-product wereldwijd campagnematig ondersteund.’
In Nederland wordt met drie producten uit de cosmeticalijn gestart: een make-up disk, eau de toilette en haargel. De make-up disk is vormgegeven als een cd-doosje. Op termijn zal het assortiment worden uitgebreid met een aantal andere artikelen. In Amerika wordt bijvoorbeeld vanaf het begin een veel bredere collectie Idols cosmetica op de markt gebracht. IdeaUnit heeft voor de Idols eau de toilette een overeenkomst afgesloten met Unicef. Jasper: ‘Idols is een succesformule, maar voor ons was dat een te magere basis. Wij wilden graag meer doen met het idee, ook anderen laten profiteren. Wat ons productconcept bijzonder versterkt, is de koppeling met Unicef. We hebben een overeenkomst afgesloten, waarin we Unicef sponsoren met een deel van de opbrengsten van de eau de toilette.’
Het concept is gericht op de groep van 12 tot 25 jarigen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid