Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterke merken bieden houvast in slechte tijden

De huidige discountmanie onder consumenten vervult heel wat producenten van merkartikelen met grote zorg. Maar de écht grote merken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Of het nu aan de recessie ligt of niet, er is momenteel sprake van een sterk afnemende merkoriëntering bij consumenten. Zo blijkt uit onderzoek dat nog maar 33 procent van de Duitsers gelooft dat het loont om een merkartikel aan te schaffen. En maar liefst 80 procent geeft aan regelmatig bij een discountzaak te kopen. Slecht nieuws voor de gerenommeerde merken? Niet per se, betoogt Boss-baas Bruno Sälzer. Want juist in deze onzekere tijden heeft de klant behoefte aan houvast, en dat kan een merkartikel hem bieden. Mits dat merk erin slaagt steeds weer nieuwe kwaliteitsstandaarden te stellen en zich in verwante marketsegmenten weet te ontwikkelen.

related partner content for mobile comes here

Sälzers eigen firma heeft in elk geval onverminderd succes met zijn merktransferstrategie, die zich in vier fasen heeft voltrokken:De kerncompetentie van Hugo Boss, klassieke herenkleding, werd in het begin van de jaren tachtig overgedragen op het vrije-tijdssegment.Vervolgens werd het merk verder getransformeerd naar mode-accessoires: geuren, brillen, ondergoed, schoenen, horloges en leeraccessoires.Als derde volgden de lifestyleproducten onder de merknamen Hugo en Baldessarini.
In 2000 werd de vrouwelijke pendant van Hugo Boss gelanceerd: Boss Woman.

< SIZE=1>Bron: Marketingjournal<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in