Spam vormt bedreiging voor e-mailmarketing


Ook in Duitsland dreigt spam een serieuze dreiging te worden voor de legitieme e-mailmarketing. E-mailmarketing is een belangrijke nieuwe tool en markt, waar in Duitsland inmiddels jaarlijks enkele miljarden euro’s rondgaan. Alleen al de anti-spamsoftware van Brightmail blokkeerde in juli dit jaar 60 miljard e-mails - overgrotendeels spam. Opt-inmailings van e-mailmarketers die de spelregels wél respecteren, dreigen niet alleen ingesneeuwd te raken in de onophoudelijke spamhoos maar ook geblokkeerd te worden door spamfilters. De hoeveelheid false positives (mails die ten onrechte als spam worden onderschept) bedraagt bij sommige anti-spamsoftware zelfs 17 procent. Uiteraard werken anti-spamsoftwaremakers hard aan verfijning van hun producten, maar zelfs een percentage van 0,1 procent false positives (in theorie haalbaar) is in wezen nog steeds te hoog voor massamailings. Dat alles gezegd hebbende kan spam alleen bestaan omdat er blijkbaar voldoende mensen zijn bij wie het werkt.
Een Amerikaanse jongeman, Bradon Bournival, 19 jaar en net van high school af, had miljoenen mails rondgestuurd met de simpele boodschap ‘Make your penis HUGE’ plus url van zijn website. Binnen vier weken hadden 6000 mannen (en vrouwen) - waaronder topfunctionarissen van miljardenondernemingen - een bestelling geplaatst. Daarom is er dus spam.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid