Overslaan en naar de inhoud gaan

Amstel wint Gouden Loeki

Het Nederlandse publiek heeft de commercial ‘Klussen’ van Amstel gekozen tot de beste commercial van 2003.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na een live finaleronde kreeg het filmpje met de drie Amstel-vrienden de meeste stemmen. In de commercial bewijzen twee Amstel-jongens een vriendendienst door de badkamer te slopen in plaats van de keuken. De winst is saillant, want Heineken heeft onlangs aangekondigd dat het uit ontevredenheid met de resultaten stopt met de vrienden-campagne. Vanaf 2000 zijn maar liefst 11 Amstel-commercials genomineerd geweest voor een Gouden Loeki.
De finale werd zaterdag 20 december live op Nederland 2 uitgezonden. Presentatoren Harm Edens en Bridget Maasland overhandigden het Gouden Loeki-beeldje aan de verantwoordelijken van Amstel en het reclamebureau Young & Rubicam Amsterdam.
De tweede plaats in de finale van de Gouden Loeki 2003 is voor Peijnenburg met ‘Wiegje’. Op de derde plaats eindigde Dubbelfrisss met ‘Dansen’. De vierde en vijfde plaats waren voor Centraal Beheer met respectievelijk ‘paard’ en ‘help’.
Amstel kreeg 33 procent van de stemmen. In aanloop naar de finale vond op een voorverkiezing plaats. Tijdens de finale en de voorverkiezing hebben in totaal 130.000 mensen gestemd.

related partner content for mobile comes here

Voorgaande winnaars van de Gouden Loeki zijn:
- 1995: Zwaan van KLM
- 1996: Olifant van Rolo
- 1997: Bommetje van Melkunie
- 1998: Goal! van Calvé Pindakaas
- 1999: Haai van de Gouden Gids
- 2000: Archeologen van Dommelsch
- 2001: Rio van Centraal Beheer Achmea
- 2002: Voetballertje van Calvé

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in