Pepsireclame op taxidaken


In de film kom je ze regelmatig tegen: taxi’s met dakreclame, de lichtgevende driehoeksborden op het dak van een voertuig. Tot voor kort nog niet mogelijk in Nederland maar daar komt nu verandering in. Eerste adverteerder is Pepsi Cola met Pepsi Blue, de blauwe cola die alleen in de decembermaand verkrijgbaar is. Overigens zijn de daklichten ofwel Roof Tops® in Nederland niet helemaal New York style: de Nederlandse taxichauffeur laat niet graag een daklicht aan zijn taxi vastklinken, daarom wordt gewerkt met imperials. De taxi loopt geen schade op. De Roof Tops® worden aangesloten op de meter en zijn verlicht tot het moment dat een klant instapt.
Met 20 taxi’s verdeeld over de 4 grote steden trapt Pepsi af als eerste adverteerder die in Nederland gebruik gaat maken van dakreclame op taxi’s. De campagne is gestart op vrijdag 12 december en rijdt 3 weken.
Exploitant en uitvoerder is Faster Media, die normaliter voornamelijk met stickers op de portieren werkt. Ook is het al langer mogelijk het hele metaaloppervlak van een taxi te bestickeren, deze Wrap Around variant komt oorspronkelijk uit Londen. Het concept Roof Tops® wordt in Duitse steden als Berlijn, Frankfurt en Hamburg al toegepast voor merken als Subway, Mastercard en Labello.
Ook Nederlandse adverteerders tonen interesse. Voorlopig blijft het pakket echter beperkt tot maximaal 20 taxi’s. Faster Media sluit niet uit dat dit aantal zich in 2004 iets zal uitbreiden maar wil het pakket vooralsnog exclusief houden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid