Ruim 70 procent wil SMS reclame ontvangen


Bijna 3 procent vindt het interessant om ook ongevraagd reclame SMS berichten te ontvangen. Op de vraag wat voor invloed commerciële SMS berichten hebben op de ontvanger, antwoord meer dan 30 procent dat ze direct actie ondernemen. Reclame-berichten op de mobiel gaan het liefst over aanbiedingen, logo’s & ringtones en participeren in spelletjes.
Afgelopen augustus had HotSMS de primeur van de McDonald’s I’m lovin’ it campagne (http://name.imlovinit.nl). HotSMsers die de I’m lovin’ it Hotline kozen kregen een pop-up waarin ze de naam van de ontvanger konden typen. Vervolgens werd deze naam verwerkt in de URL die gecommuniceerd werd in de Hotline. De Hotline werd achter het SMS bericht van de verzender geplakt. Als de ontvanger de URL intypte op de computer werd deze welkom geheten en met zijn of haar naam aangesproken. Via Hot Advertising zijn 80.000 berichten gestuurd met de I’m lovin’ it Hotline.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp www.hotsms.com klikte 13,4 procent van de verzenders na het versturen van hun gesponsorde SMS bericht op de I’m lovin’ it banner die zij zagen. Ook hier stond de voornaam van de verzender in de banner. Aangezien de HotSMSer is ingelogd bij het versturen van SMS berichten kan de voornaam automatisch in de banner verwerkt worden.
Circa 16 procent van de ontvangers die een SMS kreeg vanaf HotSMS.com ging daadwerkelijk naar de I’m lovin’ it website naar aanleiding van de ontvangen Hotline met eigen naam.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid