Overslaan en naar de inhoud gaan

Ruim 70 procent wil SMS reclame ontvangen

Uit een onderzoek onder 1.200 HotSMSers (geregistreerde gebruikers op www.hotsms.com) blijkt dat 65 procent bekend is met het fenomeen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna 3 procent vindt het interessant om ook ongevraagd reclame SMS berichten te ontvangen. Op de vraag wat voor invloed commerciële SMS berichten hebben op de ontvanger, antwoord meer dan 30 procent dat ze direct actie ondernemen. Reclame-berichten op de mobiel gaan het liefst over aanbiedingen, logo’s & ringtones en participeren in spelletjes.

related partner content for mobile comes here

Afgelopen augustus had HotSMS de primeur van de McDonald’s I’m lovin’ it campagne (l). HotSMsers die de I’m lovin’ it Hotline kozen kregen een pop-up waarin ze de naam van de ontvanger konden typen. Vervolgens werd deze naam verwerkt in de URL die gecommuniceerd werd in de Hotline. De Hotline werd achter het SMS bericht van de verzender geplakt. Als de ontvanger de URL intypte op de computer werd deze welkom geheten en met zijn of haar naam aangesproken. Via Hot Advertising zijn 80.000 berichten gestuurd met de I’m lovin’ it Hotline.

Op klikte 13,4 procent van de verzenders na het versturen van hun gesponsorde SMS bericht op de I’m lovin’ it banner die zij zagen. Ook hier stond de voornaam van de verzender in de banner. Aangezien de HotSMSer is ingelogd bij het versturen van SMS berichten kan de voornaam automatisch in de banner verwerkt worden.

Circa 16 procent van de ontvangers die een SMS kreeg vanaf HotSMS.com ging daadwerkelijk naar de I’m lovin’ it website naar aanleiding van de ontvangen Hotline met eigen naam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in