Overslaan en naar de inhoud gaan

Fortis ASR schrapt merken Amev, Stad Rotterdam en Woudsend

Fortis ASR heeft bevestigd dat het de merken Amev, Stad Rotterdam en Woudsend gaat schrappen, zoals vrijdag al gemeld werd door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen maandag is het personeel op de hoogte gebracht van de reorganisatie en de sanering van de merken.Begin van dit jaar heeft Fortis ASR, in het kader van de noodzakelijke aanscherping van haar strategie, aangekondigd de backoffice-activiteiten van haar drie generalistische verzekeraars AMEV, Stad Rotterdam en Woudsend te gaan integreren om de gewenste efficiency- en kostenvoordelen te realiseren en ‘om adequaat in te kunnen blijven spelen op de eisen die aan de performance worden gesteld’. Zo zijn de nu nog verschillende administraties inmiddels onder één leiding gebracht, is de keuze gemaakt voor een nieuw automatiseringsplatform en zijn de eerste stappen gezet op weg naar harmonisatie van de producten van de drie verzekeraars.

related partner content for mobile comes here

Fortis laat weten dat tijdens het integratietraject van de backoffice gaandeweg gebleken is dat het inrichten van de gezamenlijke administratie op drie verschillende merken aanmerkelijk complexer is dan eerder was ingeschat. Daarbij is de vraag gerezen of de waarde van het handhaven van drie merken opweegt tegen de daarmee benodigde extra investeringen. In september jl. heeft Fortis ASR dan ook bekend gemaakt zich te beraden op haar merkstrategie.

Nu is na uitvoerig onderzoek besloten dat AMEV, Stad Rotterdam en Woudsend volledig zullen integreren in één nieuw bedrijf dat onder een nieuwe merknaam zal gaan opereren. Daaraan zal de komende tijd stapsgewijs invulling worden gegeven. Het commerciële beleid zal meer op elkaar worden afgestemd en de organisaties van marketing en verkoop zullen geleidelijk worden geïntegreerd. De bestaande vestigingsplaatsen Utrecht, Rotterdam en Woudsend blijven wel gehandhaafd.

In de tweede helft van 2005 zullen de drie bestaande bedrijven volledig opgaan in het nieuwe bedrijf. Tegen die tijd zal ook bekend worden gemaakt wat de nieuwe merknaam wordt. De moedermaatschappij wil daarover niets zeggen, maar dat het Fortis wordt ligt wel voor de hand: ‘Het moment van volledige integratie zal, behalve op basis van de intern- organisatorische voortgang, mede worden bepaald op basis van de belangen van het intermediair met wie de drie maatschappijen samenwerken.’

Als de nieuwe generalistische verzekeraar is gevormd, kent Fortis ASR daarnaast de bestaande specialistische labels: De Amersfoortse (inkomensverzekeringen), De Europeesche (reis- en recreatieverzekeringen), AMEV Ardanta (uitvaartverzekeringen), Falcon (unit linked levensverzekeringen).

Op sponsorgebied moet Fortis ook kiezen. Amev is al lange tijd sponsor van voetbalclub Utrecht en Stad Rotterdam van Feyenoord. FC Utrecht is al te verstaan gegeven dat het op zoek moet naar een nieuwe sponsor. De nieuwe onderneming zal waarschijnlijk wel Feyenoord blijven ondersteunen. Fortis is een stevige voetbalsponsor en heeft in België een vaste relatie met Anderlecht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in