Overslaan en naar de inhoud gaan

20 jaar SMS: te vroeg afgeschreven door marketeers?

SMS viert vandaag haar 20ste verjaardag. Op 3 december 1992 werd het allereerste SMS-bericht ter wereld verstuurd. Het werd toen als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor niet alleen de telecom operators, maar ook het eerste mobile marketing bureau van Nederland: HotSMS was het een zeer verdienstelijk medium. In de 3 jaar dat ik daar werkzaam was heb ik 'platte SMS' soms op een hele creatieve wijze kunnen inzetten. Toch heeft de techniek met apps, push berichten, mobile email en What's app het oude SMS medium ingehaald. Of toch niet?

related partner content for mobile comes here

De consument communiceert tegenwoordig via de gratis communicatiemiddelen zoals: What's app, mobile email of Facebook. Volgens cijfers van Opta werd in de 2e helft van 2010 een piek bereikt met bijna 6 miljard sms-berichten. met een snelle daling 2011 tot 4,3 miljard over de eerste 1e helft 2012. Deze cijfers geven goed aan dat op gebied van C2C SMS een steeds minder populair communicatiemedium is. Toch kan het nog steeds een zeer interessant medium voor marketeers zijn. SMS komt immers altijd aan en is dus compatible met alle telefoon toestellen. Daarnaast is de kans dat een SMS bericht wordt gelezen vele malen groter dan mobile email en push berichten uit apps. Tevens is de houdbaarheid van 06-nummers vaak langer dan emailadressen (en zeker apps). Het biedt ook een mogelijkheid om rich media te pushen dmv het plaatsen van een app. Bedrijven zouden er nog steeds goed aan doen om bij het opbouwen van een database ook te vragen om een optin voor 06-nummers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in