20 jaar SMS: te vroeg afgeschreven door marketeers?
Voor niet alleen de telecom operators, maar ook het eerste mobile marketing bureau van Nederland: HotSMS was het een zeer verdienstelijk medium. In de 3 jaar dat ik daar werkzaam was heb ik 'platte SMS' soms op een hele creatieve wijze kunnen inzetten. Toch heeft de techniek met apps, push berichten, mobile email en What's app het oude SMS medium ingehaald. Of toch niet?
De consument communiceert tegenwoordig via de gratis communicatiemiddelen zoals: What's app, mobile email of Facebook. Volgens cijfers van Opta werd in de 2e helft van 2010 een piek bereikt met bijna 6 miljard sms-berichten. met een snelle daling 2011 tot 4,3 miljard over de eerste 1e helft 2012. Deze cijfers geven goed aan dat op gebied van C2C SMS een steeds minder populair communicatiemedium is. Toch kan het nog steeds een zeer interessant medium voor marketeers zijn. SMS komt immers altijd aan en is dus compatible met alle telefoon toestellen. Daarnaast is de kans dat een SMS bericht wordt gelezen vele malen groter dan mobile email en push berichten uit apps. Tevens is de houdbaarheid van 06-nummers vaak langer dan emailadressen (en zeker apps). Het biedt ook een mogelijkheid om rich media te pushen dmv het plaatsen van een app. Bedrijven zouden er nog steeds goed aan doen om bij het opbouwen van een database ook te vragen om een optin voor 06-nummers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid