Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet uit advertenties stijgt 4 procent wereldwijd

Wereldwijde advertentiebestedingen zullen dit jaar 4 procent stijgen, maar de sector heeft nog steeds last van de kredietcrisis. Zo zegt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Warc bekeek de cijfers uit de 12 grootste markten. Advertentie-inkomsten groeien met 4,3 procent in 2012 en 3 procent in 2013. Dat is voor 2012 een 0,5 procent lager dan de voorspelling in juni, eerder dit jaar, en voor 2013 1,5 procent lager.

related partner content for mobile comes here

De groei is met name te danken aan de Olympische Spelen en het EK2012, en de Amerikaanse verkiezingen. Volgend jaar wordt wat dat betreft een rustig jaar, aldus Warc.

De Verenigde Staten zien een groei van 4.1 procent in 2012 (153 miljard dollar), in 2013 zal dat 2,5 procent zijn.

In Japan zal er dit jaar geen groei zijn. Wel in China: 13 procent naar 35 miljard dollar, in 2013 zal dat 12,5 procent zijn.

Warc denkt dat van alle kanalen de internetbestedingen zullen groeien met 14 procent. Bioscoop, TV, out of home blijven steken op 3 procent. Print zal weer een daling meemaken.

Bron: Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in