Onderzoeksbureau maakt online marktonderzoek mogelijk via smartphone


[PERSBERICHT]
Doordat MWM2 respondenten de mogelijkheid biedt een vragenlijst in te vullen op hun smartphone, kunnen zij op elk gewenst moment en locatie een onderzoek doorlopen. De drempel om de vragenlijst in te vullen, verlaagt hierdoor. Govert van den Bos, directeur bij MWM2: “Het gebruik van smartphones neemt alsmaar toe. Diverse onderzoeken tonen aan dat een groot deel van de Nederlanders inmiddels beschikt over een smartphone en hiermee gebruikmaakt van mobiel internet. Niet alleen komen we nu de mobiele gebruiker tegemoet, maar voorkomen we dat respondenten vroegtijdig afhaken doordat ze niet in de mogelijkheid zijn de vragen te beantwoorden. Meedoen aan marktonderzoek kan nu ook in de bus, op het toilet of tijdens het wachten in een lange rij.”
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Browserbased onderzoek
Om de drempel tot het invullen van een vragenlijst laag te houden, zorgt MWM2 ervoor dat respondenten via alle devices makkelijk en snel toegang hebben tot het onderzoek. “Respondenten kunnen direct aan de slag. Omdat van tevoren niet bekend is of zij een onderzoek op een smartphone, desktop, laptop of tablet openen, is het belangrijk dat de software zich automatisch op de verschillende browsers aanpast”, zegt Van den Bos. “Browserbased onderzoek laat alle resultaten in één onderzoek terugkomen, wat leidt tot een objectiever resultaat.”
Kansen
Niet alleen komt mobiel onderzoek de smartphonegebruiker tegemoet, maar biedt het ook kansen meer te weten te komen over specifieke gebruiksmomenten van consumenten (aankoopmomenten, zoekmomenten of keuzemomenten). Van den Bos: “Zo is het bijvoorbeeld mogelijk onderzoek te koppelen aan locaties door middel van GPS en/of de camera op een smartphone. Wat de respondent ziet en waar hij zich bevindt, kan relevante feiten en inzichten opleveren die een paar jaar geleden onmogelijk waren.”
Over MWM2
MWM2 is een onderzoeksbureau dat gespecialiseerd is in online onderzoek en datacollectie. De naam MWM2 staat voor Meer Weten van Mensen en Markten. Het bureau biedt opdrachtgevers hoogwaardige onderzoekstechnologie, praktische senior onderzoekers en toegang tot een groot aantal nationale en internationale panelleden. MWM2 is opgericht in 2003 en werkt inmiddels voor meer dan 150 organisaties.
MobileMarketing.nl 2012
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid