Overslaan en naar de inhoud gaan

Hearst neemt Men’s Health over van Weekbladpers

Daarnaast maakt Hearst Magazines Netherlands bekend dat het in het tweede kwartaal van 2013 het magazine Women’s Health lanceert.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De overname van Men’s Health door Hearst Magazines Netherlands van Weekbladpers Tijdschriften is effectief per 1 januari 2013. Met de overname gaat de licentie van de titel (van Rodale), het abonneebestand en de redactie over naar Hearst Magazines Nederland. De partijen doen geen financiële mededelingen over de overname.

related partner content for mobile comes here

Het motief dat Luc van Os, directeur van Hearst Magazines Netherlands, noemt voor de overname is dat de titel goed past in het portfolio van Hearst: ‘We willen hiermee onze positionering versterken en ons commitment aan de bovenzijde van de markt voor mannentitels verder kracht bij zetten.’ Het portfoliobeleid van Hearst richt zich volgens Van Os primair op sterke, internationale merken. Men’s Health is een licentie van Rodale. In de UK wordt Men’s Health ook door Hearst uitgegeven. Internationale Hearst baas Duncan Edwards zegt opgetogen te zijn nu ook in Nederland met Rodale samen te werken.

Hylke van der Meer, directeur van Weekbladpers Tijdschriften, zegt dat hij afscheid neemt van Men’s Health, omdat Rodale aandrong op het uitgeven van Women’s Health in Nederland. Van der Meer: ‘Daar voelden wij niet zo veel voor.’ De licentie voor Men’s Health zou aflopen eind 2013. Besloten is om de licentie een jaar eerder te beëindigen. Het hardloopblad Runner’s World, ook een licentie van Rodale, blijft wel in het portfolio van Weekbladpers Tijdschriften.

Hoofdredacteur Jan Peter Jansen blijft aan, net als de voltallige redactie. Van Os: ‘Er vallen geen ontslagen.’ De advertentieverkoop voor Men’s Health komt per 1 januari in handen van NL Media Advertising Group (NL MAG). NL MAG vertegenwoordigt alle titels van Hearst Magazines Netherlands.

In 2013 bestaat Men's Health 25 jaar in Amerika en 15 jaar in Nederland. De oplage van Men’s Health ontwikkelde zich in de laatste twee jaar redelijk stabiel. De titel daalt marktconform. De betaalde oplage in 2011 bedroeg 44 duizend stuks. In het tweede kwartaal van dit jaar (meest recente rapportage) was dat 42 duizend. Het sterkste kwartaal voor Men’s Health is traditiegetrouw het derde kwartaal (‘wasbordjesseizoen’). Zowel in 2010 als in 2011 bedroeg die 52 duizend stuks.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in