Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe maak je papieren tijdschriften interactief?

Heeft het printmagazine nog een toekomst? Ook al zijn uitgevers al massaal bezig hun tijdschriften geschikt te maken voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uitgevers en adverteerders zoeken intussen naar manieren om print te laten profiteren van de digitalisering. Slimme apps zorgen dat lezers direct content kunnen delen en producten kunnen kopen die in het tijdschrift aan bod komen.

related partner content for mobile comes here

Sinds een paar jaar treffen we op winkelruiten, in bushokjes en ook in tijdschriften QR-codes aan die interactie mogelijk moeten maken. Een nadeel is dat vaak niet in één oogopslag duidelijk is wat er gebeurt als je je telefoon op zo'n code richt. Bovendien blijken lezers de codes vaak onterecht voor advertenties aan te zien. Inmiddels zijn er oplossingen die op een logischere manier proberen de lezer digitaal bij de content te betrekken.

Zo werkt het Amerikaanse sinds kort samen met de app . Daarmee kunnen lezers eenvoudig (gedeelten uit) artikelen bewaren en via social media delen. Een product uit het blad kopen, gaat door de mobiele telefoon op het product te richten en op de koop-knop te drukken. Het tijdschrift behoudt zijn vertrouwde vormgeving. De app kan ieder gedeelte van het tijdschrift herkennen en opslaan als pdf. Een artikel tweeten, gaat dan een stuk eenvoudiger, omdat het niet nodig is eerst een webversie van het verhaal op te zoeken. Hoewel Esquire ook een iPad-versie heeft, haalt het marktaandeel daarvan het nog niet bij dat van de printversie.

Wil de samenwerking tussen tijdschriften en een app als Netpage echt een succes worden, dan zullen meer tijdschriften moeten volgen. In Nederland gebruiken steeds meer uitgaven augmented reality om interactie toe te voegen. Voorbeelden zijn het tijdschrift en stripblad .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in