Overslaan en naar de inhoud gaan

(Gastblog) Genomineerd en verbouwereerd?

Door Sandra Lopulalan SMP Wij zijn als volk ontzettend nuchter, vinden we zelf. Awards en onderscheidingen bekijken we heel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Totdat we zelf genomineerd worden. Zeker als dat gebeurt door iemand van buiten de organisatie. Je wordt geïnterviewd door een SMP-er, via wie jouw case wordt voorgelegd aan de jury. Dus die SMP-er moet eerst worden overtuigd van jouw case, want daarmee valt of staat de presentatie naar de jury. Een mooie generale voor straks, als je case voor het publiek van de NIMA AWARDS wordt getoond.

related partner content for mobile comes here

En wacht maar tot we winnen en ineens in de spotlights staan. Ons LinkedIn profiel wordt ineens 100 keer bekeken! Er komen aanvragen voor interviews en uitnodigingen voor exclusieve borrels. Hier en daar zelfs een verzoek om op een congres te komen spreken over je winnende case of in een forum plaats te nemen als autoriteit. Alle redelijkheid vliegt met een koninklijk handgebaar het raam uit en ineens zijn we zo trots als een pauw! Wat zijn we eigenlijk ontzettend goed en wat hebben we het eigenlijk “best wel” verdiend!

Al bijna twintig jaar werk ik bij een van oorsprong Amerikaans bedrijf. In Amerika zijn ze hier niet zo schuchter in. Awards werken. Dat is geen filosofie of overtuiging, maar een constatering. Awards zorgen ervoor dat medewerkers trots zijn op hun bedrijf, ze geven extra geloofwaardigheid aan het merk bij klanten en prospects, ze motiveren ons om die award volgend jaar weer te winnen en ze kunnen het beste in ons naar boven brengen. Schouderklopjes en waardering werken nu eenmaal beter dan het concentreren op fouten en klachten. Rijn Vogelaar heeft dit met zijn succesvolle boek over de kracht van superpromoters al een paar jaar geleden duidelijk gemaakt. Typerend voor ons calvinistische klimaat dat er in veel bedrijven wel een procedure is voor inkomende klachten, maar niet voor complimenten of lof.

De uitreiking van de NIMA awards is niet alleen een gezellig netwerkevenement, waar marketeers elkaar weer zien en spreken en zichzelf kunnen profileren. Het is een evenement waarin bedrijven die eruit springen de waardering en bewondering kunnen oogsten die ze verdienen. Een evenement waarin je de winnaars makkelijk kunt aanspreken om van ze te leren. Er hangt een positieve en plezierige stemming, waar mensen de winnaars het succes gunnen en zich erdoor laten enthousiasmeren. Nieuwsgierig? Geef je op voor het evenement via en kom zelf kijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in