Hybride Advertising: Mobiel en Outdoor Advertising
Dat bewijzen ze in Zweden waar McDonalds al weer een tijd terug met een simpel concept een zeer sterke marketing actie realiseerde. De campagne zette mensen aan om met hun smartphone connectie te maken met een LED Billboard, om daar een 30 seconden durende ‘ouderwets’ potje Pong te spelen midden in de stad. Na voltooiing van de game kregen de spelers een coupon die ingewisseld kon worden bij de dichtstbijzijnde McDonalds.
Het zijn dit soort voorbeelden die mij enorm fascineren, doordat ze door de integratie van mobiele technologieën binnen fysieke ruimten een vernieuwende manier van interactie tussen merk, consument en omgeving realiseren. Tijdens mijn studie heb ik dan ook veelvuldig over dit onderwerp mogen schrijven (bijvoorbeeld deze). Stedelijke omgevingen en fysieke ruimten zijn namelijk door de integratie van digitale en mobiele technologieën onderhevig aan transformatie. De manier waarop mensen navigeren verandert. De manier waarop mensen steden ontdekken verandert (SQVNGR / Annes Amsterdam / London Museum) De manier waarop mensen winkelen verandert (AR Pop-Up shops). En nu verandert ook de manier waarop mensen outdoor advertising ervaren. Er is geen tweedeling meer tussen een digitale ruimte en een fysieke ruimte. Ze zijn nu samengevoegd in één hybride ruimte.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaEen ander voorbeeld komt dan ook van Hyundia waar toeschouwers de mogelijkheid werd geboden om via hun iPhone een Hyundai game te spelen voor een gigantisch scherm op Times Square, maar ook bij Piccadilly Circus hebben ze nu een interactief scherm. Volkswagen bracht op creatieve wijze de stad via billboards volledig tot leven door de inzet van smartphones en tablets.
Nu lijken deze voorbeelden wellicht meer op experimentele branded kunst projecten, maar met het besef dat het zogenoemde idee van ‘Internet-of-Things’- het idee dat alledaagse objecten slimmer zullen worden door de integratie van computer technologieën en internet connectiviteit - langzaamaan realiteit begint te worden, lijkt het er op dat steeds meer fysieke objecten de mogelijkheid tot interactie zullen krijgen, wat voor het commerciële landschap in steden zeer interessant kan zijn. De transformatie van het traditionele outdoor advertising landschap in een nieuwe hybride advertising landschap.
Mocht jezelf sterke voorbeelden kennen, deel ze dan hier! Voor diegene die het interessant vinden om meer te lezen over dit onderwerp heb ik hieronder een aantal interessante artikelen geplaatst;
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid