Overslaan en naar de inhoud gaan

Hybride Advertising: Mobiel en Outdoor Advertising

Sta je op de bus of trein te wachten en sta je ook weer te staren naar een statische afbeelding van een billboard of ABRI? Het kan ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bewijzen ze in Zweden waar McDonalds al weer een tijd terug met een simpel concept een zeer sterke marketing actie realiseerde. De campagne zette mensen aan om met hun smartphone connectie te maken met een LED Billboard, om daar een 30 seconden durende ‘ouderwets’ potje Pong te spelen midden in de stad. Na voltooiing van de game kregen de spelers een coupon die ingewisseld kon worden bij de dichtstbijzijnde McDonalds.

related partner content for mobile comes here

Het zijn dit soort voorbeelden die mij enorm fascineren, doordat ze door de integratie van mobiele technologieën binnen fysieke ruimten een vernieuwende manier van interactie tussen merk, consument en omgeving realiseren. Tijdens mijn studie heb ik dan ook veelvuldig over dit onderwerp mogen schrijven (bijvoorbeeld ). Stedelijke omgevingen en fysieke ruimten zijn namelijk door de integratie van digitale en mobiele technologieën onderhevig aan transformatie. De manier waarop mensen navigeren verandert. De manier waarop mensen steden ontdekken verandert ( / / ) De manier waarop mensen winkelen verandert (). En nu verandert ook de manier waarop mensen outdoor advertising ervaren. Er is geen tweedeling meer tussen een digitale ruimte en een fysieke ruimte. Ze zijn nu samengevoegd in één hybride ruimte.

Een ander voorbeeld komt dan ook van Hyundia waar toeschouwers de mogelijkheid werd geboden om via hun iPhone een te spelen voor een gigantisch scherm op Times Square, maar ook bij hebben ze nu een interactief scherm. bracht op creatieve wijze de stad via billboards volledig tot leven door de inzet van smartphones en tablets.

Nu lijken deze voorbeelden wellicht meer op experimentele branded kunst projecten, maar met het besef dat het zogenoemde idee van ‘Internet-of-Things’- het idee dat alledaagse objecten slimmer zullen worden door de integratie van computer technologieën en internet connectiviteit - langzaamaan realiteit begint te worden, lijkt het er op dat steeds meer fysieke objecten de mogelijkheid tot interactie zullen krijgen, wat voor het commerciële landschap in steden zeer interessant kan zijn. De transformatie van het traditionele outdoor advertising landschap in een nieuwe hybride advertising landschap.

Mocht jezelf sterke voorbeelden kennen, deel ze dan hier! Voor diegene die het interessant vinden om meer te lezen over dit onderwerp heb ik hieronder een aantal interessante artikelen geplaatst;


Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in