Overslaan en naar de inhoud gaan

RCC vindt T-Mobile-uiting misleidend

De Reclame Code Commissie (RCC) vindt de uiting 'onbeperkt alles' van T-Mobile misleidend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de uitspraak van de RCC op 1 november naar aanleiding van een klacht van de Consumentenbond. De RCC adviseert T-Mobile niet meer op deze wijze reclame te maken.

related partner content for mobile comes here

De RCC oordeelt dat de claim 'onbeperkt alles' te absoluut is vanwege de volgende punten:
- Verschillende mobiele internetdiensten functioneren bij de lagere snelheid helemaal niet meer of veel minder goed. De gemiddelde consument zal op deze belangrijke beperking niet bedacht zijn.
Uit de aanwezigheid van de asterisk (*) achter de claim hoeft de gemiddelde consument niet af te leiden dat sprake is van een beperking van de claim "onbeperkt alles".
- De gemiddelde consument zal uit de informatie in kleine letters in de voetnoot (over de lagere snelheid van 64 Kbps) niet begrijpen dat het terugbrengen van de snelheid een beperking van internetmogelijkheden inhoudt, in die zin dat sommige diensten feitelijk onbruikbaar worden.

De klacht van de Consumentenbond dat het onvoldoende duidelijk is dat de 'onbeperkt' bundels alleen kunnen worden afgenomen in combinatie met een beperkt aantal (dure) abonnementen is afgewezen. De RCC stelt dat T-Mobile in zijn uiting ook niet suggereert dat het product als apart abonnement kan worden afgesloten. T-Mobile kan nog in beroep tegen de uitspraak.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in