Overslaan en naar de inhoud gaan

'Consument blijft terughoudend op smartphone'

De Nederlandse consument is terughoudender dan de consument in andere landen als het gaat om het gebruik van smartphonediensten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Circa 83 procent geeft aan het nut niet in te zien van mobiele sociale media, zo blijkt uit een dinsdag gepubliceerde studie van adviesbureau Ernst & Young.

related partner content for mobile comes here

Hoewel steeds meer mensen een smartphone of tablet aanschaffen, zijn veel Nederlanders volgens de onderzoekers nog niet overtuigd van de voordelen van dit soort diensten en muziek- of video-apps. Ongeveer 17 procent is zelfs niet van plan om van mobiele internetdiensten gebruik te maken. Ook zeggen zij te weinig kennis van bijvoorbeeld tarieven te hebben. Van de consumenten die gestopt zijn met het gebruik van mobiel internet vindt 33 procent de kosten te hoog en 22 procent is bang om per ongeluk datalimieten te overschrijden.

Daarnaast is onduidelijkheid in de omgang met privacygevoelige informatie een belangrijke reden om af te zien van het gebruik van nieuwe diensten. Veel ondervraagden gaven aan een financiële mobiele dienst als Mobile Money eerder te zullen gebruiken wanneer beter en duidelijker wordt gecommuniceerd over de maatregelen die zijn genomen om veiligheid en privacybescherming te garanderen.

Aan de enquête werkten in totaal 6000 mensen in 12 verschillende landen mee.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in