Overslaan en naar de inhoud gaan

Rode Kruis verpakt indrukwekkende boodschap in bescheiden animatie

Het Vlaamse Rode Kruis wil met enkele harde cijfers het belang van hun vrijwilligers te benadrukken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

en tekenen voor de realisatie van de campagne.

related partner content for mobile comes here

In de film worden duizelingwekkende aantallen slachtoffers genoemd van verschillende partijen, religies en stromingen, die als gemene deler een logo hebben in de vorm van een kruis.

De hulpverlener kiest in de animatie voor een scherpere tone-of-voice dan gebruikelijk. Het Rode Kruis sluit de animatie af met de positieve boodschap 41.000.000 mensenlevens te hebben gered, dankzij de tomeloze inzet van zijn mensen. 

Nadruk op geluid

Geinig detail is dat binnen de animatie veel aandacht is besteed aan sound design, door elk kruis te voorzien van kenmerkende oorlogsgeluiden. Zo werd bij Nero’s kruis gekozen voor het geluid van vuur en gillende mensen om de &; en de begane misdaden tegen de Christelijke martelaars&; te benadrukken.

De animatie is sinds deze maand online te bekijken:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Bureau: Duval Guillaume 
Executive Creative Director: Koenraad Lefever
Creative Team: Nik Sluijs, Jasper Declercq, Joey Boeters
Account Director: Patrick Clymans
Account Manager: Jet Vervenne
Design: Laurent Lejeune
Animation: Bart Callaerts
Sound Design: Amp.Amsterdam

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in