Overslaan en naar de inhoud gaan

PLUS laat met kleurencodes zien hoeveel suiker er in frisdrank zit

Supermarkt wil klanten helpen bewustere keuze te maken
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

PLUS gaat een kleurensysteem invoeren om klanten te laten zien hoeveel kilocalorieën frisdrank bevat. Met behulp van de kleuren blauw, geel en oranje wordt in een oogopslag duidelijk of er in een frisdrank veel, gemiddeld of weinig calorieën zitten.

related partner content for mobile comes here

Indeling
Blauw staat voor 0-10, geel voor 11-67,5 en oranje voor meer dan 67,5 kilocalorieën per glas van 250 milliliter. Ter indicatie: in een flesje Coca-Cola met iets minder inhoud, 200 mililiter, bevat 84 kilocalorieën en komt ver in het rood, Ice tea scoort met 60 calorieën een code oranje, terwijl een Cola Light met 1 calorie in blauw terechtkomt. 

Bewustere keuze
PLUS kiest voor deze manier van communiceren om klanten te helpen een bewustere keuze te maken. Eind mei moeten alle winkels zijn voorzien van de nieuwe van het kleurenstysteem. De supermaktketen introduceert zelf overigens ook code-blauwdrankjes om de klant drankjes te bieden zonder calorieën. Het &;Bruisend Water&; is er in drie varianten: komkommer, munt en citroen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in