Overslaan en naar de inhoud gaan

McTrax trending topic in social media

McTrax. Play the placemat
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Deze week werd door Adweek volop aandacht besteed aan McTrax, een papieren placemat die muzikaal tot leven wordt gebracht. De placemat is voorzien van geleidende inkt, een kleine batterij en een dun circuitboard met 26 digitale touchpoints. Door je telefoon erop te leggen kun je er via de bijbehorende app muziek mee maken - met in-house geproduceerde audioloops, synths, geluidseffecten en zelfs de mogelijkheid om je eigen stem op te nemen.

TBWA\NEBOKO ontwikkelde McTrax voor McDonald’s in Nederland. 
Radha Pleijsant, Creative technologist en Jan Jesse Bakker, Digital design lead: “De innovatieve techniek zit in het papier van de McDonald’s placemat, de telefoon fungeert alleen als speaker en scherm. Die verbind je eenvoudig via Bluetooth met de placemat, waardoor de muziek via de speakers te horen is.”

Darre van Dijk CCO van TBWA\NEBOKO : “Techniek, engagement en entertainment komen op deze manier helemaal samen - en wordt zo ‘experience advertising’”.

Erwin Dito, Director Marketing, Communications & Consumer Insight McDonald’s Nederland: “Dit is wat McDonald’s is, een plek om plezier te hebben en mooie momenten te beleven, voor iedereen”. 

Om McTrax goed werkend te maken is nauw samengewerkt met Edward Tetteroo en Koert Gaaikema van This Page.

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in