Overslaan en naar de inhoud gaan

Free a Girl. How Charities became donors.

Free a Girl en TBWA vragen bekende goede doelen hun identiteit voor 1 dag beschikbaar te stellen.
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Free a Girl wil prostitutie van kinderen en gedwongen prostitutie van jongeren, voornamelijk meisjes, tot en met 23 jaar wereldwijd bestrijden. Het is een kleine organisatie met een nieuwe, effectieve aanpak. Ze infiltreren in bordelen met reddingsteams om de misbruikte meisjes te bevrijden.

Mensen doneren vooral aan de grote goede doelen die ze kennen en vertrouwen. Veel minder aan de kleinere en onbekendere, zoals Free a Girl. Hoe bereiken we met het budget voor maar één advertentie zoveel mogelijk mensen en vergroten we het bewustzijn dat het belangrijk is om te vechten tegen kinderprostitutie?

In plaats van het publiek te vragen om donaties, vroegen we grote goede doelen om donaties aan ons doel. Deze goede doelen hebben gedurende hun hele bestaan om donaties gevraagd, dus toen we hen vroegen een ​​donatie te doen, moesten ze wel ja zeggen…. En dat deden ze! Niet door geld te geven, maar door het doneren van hun (bekende) merkidentiteit voor één dag. In al hun media. Op die manier bereikten we hun donateurs met hun banners, hun tweets, hun websites, printuitingen, billboards, ambassadeurs, sociale media, etc.

Op 28 mei werkten 30 goede doelen allemaal samen tegen kinderprostitutie voor één goed doel: Free a Girl. Dit telde op tot maar liefst ruim 15 miljoen impressies. Dank aan allen die hier aan mee hebben gewerkt.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in