Overslaan en naar de inhoud gaan

SAN Accent Retail McDonald's. No Logo.

Weinig merken hebben zo’n beroemd en herkenbaar logo als de Golden Arches. Het vergt lef om dit logo juist niet te gebruiken. De…
TBWA

We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Consistently ranked among the top 10 agencies at SAN, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Weinig merken hebben zo’n beroemd en herkenbaar logo als de Golden Arches. Het vergt lef om dit logo juist niet te gebruiken. De populairste producten van McDonald’s zijn even iconisch. Eén blik en je herkent het merk. In de No Logo campagne schitteren de Big Mac, Franse Frietjes, Quarter Pounder, Chicken McNuggets, McFlurry M&M’s en Milkshake Aardbei in verleidelijke, ingezoomde foodshots. Je hebt meteen zin in de lekkere producten, zo herkenbaar dat je niet twijfelt waar je heen moet met dat verlangen.

Een alomtegenwoordige outdoor campagne, die we in restaurants doorvertalen, benut de kracht van het beeld optimaal. 1000-en benoemen de producten op Facebook als we vragen of ze de iconen herkennen. Nederland kan niet om McDonald’s heen. McDonald’s toont leiderschap met zijn iconische producten, en prikkelt met elke uiting om snel naar een restaurant te komen.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

TBWA

We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Consistently ranked among the top 10 agencies at SAN, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in