Overslaan en naar de inhoud gaan

SAN Accent B2B De Persgroep. De best bekeken media van Nederland

De best bekeken media van Nederland is een campagne om de vergeten factor aandacht weer op de kaart te zetten. Aandacht is juist waar…
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De best bekeken media van Nederland is een campagne om de vergeten factor aandacht weer op de kaart te zetten. Aandacht is juist waar nieuwsmedia in uitblinken. Zeker vergeleken met bijvoorbeeld TV, waar reclame vaak het uitgelezen moment is om iets anders te gaan doen. Mensen kiezen (en betalen) bewust voor een nieuwsmerk en consumeren dit aandachtig. Zonder aandacht heb je niks aan bereik, is dan ook de boodschap. In diverse uitingen worden adverteerders met een humoristische ondertoon uitgedaagd om hun vooroordelen te herzien. De Persgroep heeft haar positionering, prijsstrategie en productportfolio aangepakt om aan relevantie te winnen in een zeer competitieve advertentiemarkt.

Advertenties, banners, advertorials en nieuwsbrieven worden in vakmedia ingezet (Adformatie, Marketing Tribune, Tijdschrift voor Marketing, Emerce). Ook hangen er posters in de toiletten van menig mediabureau en wordt de campagne doorgevoerd op radio. Uiteraard worden ook de eigen Persgroep media ingezet: immers lezen beslissers zelf onze nieuwsmedia. Ook aan interne activatie is gedacht met o.a. een postercampagne en gadgets. Tenslotte is voor nog meer aandacht een PR offensief ingezet. Met klinkend resultaat:

De Persgroep stijgt in 1 jaar tijd maar liefst 20 plaatsen in het voorkeursrijtje van adverteerders en mediabureaus in het Adformatie Kerstrapport 2014. Als enige nieuwsuitgever haalt de Persgroep haar target omzet 2014, terwijl directe concurrenten met meer dan 10% dalen.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in