Overslaan en naar de inhoud gaan

Bronzen Effie voor ‘Ingenieuze aanpak die bestellers illegaal vuurwerk afschrikt”

In het kort
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het kort

Zonder mediabudget kun je ook veel bereiken, als je online en PR optimaal weet in te zetten. Dat bewijst deze kleine maar fijne case, waarbij we diep in de community kruipen waar een groot deel van de illegale vuurwerkhandel zich afspeelt. Door levensechte fake webshops in te zetten, weten we (potentiële) bestellers de stuipen op het lijf te jagen. De massale media-aandacht in prime-time nieuwsprogramma’s doet de rest: Nederland is zich bewust van de intensieve aandacht van de politie en de grote pakkans. Door bestellers een onveilig gevoel te geven, maken we Nederland een stukje veiliger rond de jaarwisseling. 

Juryrapport

Een compacte, goed geschreven case. De campagne is goed getarget op de doelgroep: kopers van illegaal vuurwerk en heeft die doelgroep tussen de ogen geraakt. De keuze om als overheid onderdeel te worden van de illegale community getuigt van lef.

De doelstelling om kopers van illegaal vuurwerk bewust te maken van het feit dat ze individueel in de gaten worden gehouden is behaald, met een beperkt budget. Tevens is het probleem van illegaal vuurwerk nog maar eens goed op de maatschappelijke- en politieke agenda te gezet.

De doelstellingen en resultaten zijn moeilijk te beoordelen op ambitie, omdat er weinig cijfermateriaal voor handen is (vanwege illegaliteit van de activiteiten). Het is daarom een gemiste kans dat er voor aanvang van de campagne geen 0-meting is gedaan over hoe online over dit onderwerp gesproken wordt (relevante sites/fora) door de doelgroep.

De combinatie van de complexiteit van het onderwerp, de creatieve aanpak en het relatief lage budget maakt dit een uitstekende case.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in