Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe koers en b2b aanpak De Persgroep i.s.m. TBWA\NEBOKO

De Persgroep komt per 1 januari met vernieuwingen op het gebied van positionering, prijsstrategie en productportfolio.
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag is daarvoor het startschot. Er is ook een b-to-b campagne ontwikkeld, samen met TBWA\Neboko.

De vernieuwingen worden gefaseerd doorgevoerd. De uitgever komt met een nieuwe koers om te wijzen op de vergeten factor ‘aandacht’. Dat is ook het thema van een business-to-business campagne, die in samenwerking met TBWA\Neboko wordt ontwikkeld. Een teaser daarvan is hieronder te zien.

In de nieuwe positionering staat de waarde van nieuwsmerken centraal. ‘Nieuwsmerken zijn media die de volle, onverdeelde aandacht van hun lezers krijgen, en deze aandacht zorgt voor effectief bereik’, zo meldt De Persgroep.

Perceptieverandering
Het doel van de nieuwe positionering is om in de markt een perceptieverandering teweeg te brengen en om ‘aandacht’ opnieuw op de kaart te krijgen bij adverteerders, media- en reclamebureaus. Daarnaast gaat De Persgroep structureel investeren in onderzoek om betekenis te geven aan het thema.

‘Realistische prijzen’
De afgelopen jaren is te veel ‘lucht’ ontstaan tussen bruto en netto prijzen, waardoor deze onvoldoende transparant zijn, aldus De Persgroep. Het uitgangspunt is om een ‘fair price’ te vragen. In de nieuwe prijsstrategie staan realistische prijzen, eenvoud en duidelijkheid centraal:

1. Realistisch: bruto basisprijzen van de meeste printproducten worden gemiddeld genomen gehalveerd

2. Eenvoudig: alle prijzen zijn op basis van Cost per mille (CPM): één basisprijs per product maal bereik

3. Duidelijk: alle prijzen staan in één overzicht om multimediaal en multi-merk adverteren te faciliteren

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in