Overslaan en naar de inhoud gaan

Mariëtte Leenhouts: 'Ziggo staat nu voor plezier faciliteren in plaats van techniek aansluiten'

Ziggo zit in de volgende fase na de fusie van voormalig Ziggo en UPC. Van de kabelaar van weleer, naar een bedrijf dat ‘zo veel meer…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Tussen twee fusies door (die met UPC vorig jaar en die met Vodafone zeer waarschijnlijk komend jaar) kiest Ziggo voor een nieuwe merkstrategie. Een strategie waarbij het woord ‘plezier’ centraal staat. Mariëtte Leenhouts, sinds een half jaar VP Brand, Communications, Media & Sponsoring van Ziggo, hield zich er afgelopen tijd mee bezig. Ze legt uit: ‘We willen vanaf nu graag staan voor ‘Plezier van Ziggo’. In het volle leven van de consument kunnen we hem thuis plezier verschaffen. We hebben daar zowel een groot serviceapparaat als de content voor in huis. Iedereen in Nederland mag zeggen aan welk plezier hij behoefte heeft. Wij gaan het niet bepalen, we willen luisteren. Dus gaan we het de consument vragen. Wat zit me dwars, wat lukt me niet, of wat zou ik willen? In onze communicatie zetten we die merkstrategie neer door de twee buurmannen  en hun verschillende levensritmes te weerspiegelen.’

Twee buurmannen
Met de twee buurmannen bedoelt Leenhouts Ronald en Jim - de acteurs Kees Boot, en Geza Weisz - die de hoofdrol spelen in de nieuwe Ziggo-uitingen. . J. Walter Thompson Amsterdam heeft de campagne ontwikkeld. Strekking: hoewel de mannen onderling veel van elkaar verschillen, kunnen ze het goed met elkaar vinden en komen ze regelmatig bij elkaar op bezoek. In de eerste commercial in een reeks is de boodschap: maak van elk scherm je tv. In de tweede (zie hieronder), draait het om de Ziggo-app. Volgens de marketingdirecteur is het een ‘goed werkende en makkelijk te bedienen’ gratis app. ‘Door die gebruiksvriendelijkheid wordt tv kijken veel leuker. We hebben al 1,4 miljoen downloads, dus meer dan 1,4 miljoen mensen kijken tv ‘on the go’.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in