Mariëtte Leenhouts: 'Ziggo staat nu voor plezier faciliteren in plaats van techniek aansluiten'
Tussen twee fusies door (die met UPC vorig jaar en die met Vodafone zeer waarschijnlijk komend jaar) kiest Ziggo voor een nieuwe merkstrategie. Een strategie waarbij het woord ‘plezier’ centraal staat. Mariëtte Leenhouts, sinds een half jaar VP Brand, Communications, Media & Sponsoring van Ziggo, hield zich er afgelopen tijd mee bezig. Ze legt uit: ‘We willen vanaf nu graag staan voor ‘Plezier van Ziggo’. In het volle leven van de consument kunnen we hem thuis plezier verschaffen. We hebben daar zowel een groot serviceapparaat als de content voor in huis. Iedereen in Nederland mag zeggen aan welk plezier hij behoefte heeft. Wij gaan het niet bepalen, we willen luisteren. Dus gaan we het de consument vragen. Wat zit me dwars, wat lukt me niet, of wat zou ik willen? In onze communicatie zetten we die merkstrategie neer door de twee buurmannen en hun verschillende levensritmes te weerspiegelen.’
Twee buurmannen
Met de twee buurmannen bedoelt Leenhouts Ronald en Jim - de acteurs Kees Boot, en Geza Weisz - die de hoofdrol spelen in de nieuwe Ziggo-uitingen. De eerste commercial was al te zien. J. Walter Thompson Amsterdam heeft de campagne ontwikkeld. Strekking: hoewel de mannen onderling veel van elkaar verschillen, kunnen ze het goed met elkaar vinden en komen ze regelmatig bij elkaar op bezoek. In de eerste commercial in een reeks is de boodschap: maak van elk scherm je tv. In de tweede (zie hieronder), draait het om de Ziggo-app. Volgens de marketingdirecteur is het een ‘goed werkende en makkelijk te bedienen’ gratis app. ‘Door die gebruiksvriendelijkheid wordt tv kijken veel leuker. We hebben al 1,4 miljoen downloads, dus meer dan 1,4 miljoen mensen kijken tv ‘on the go’.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid