Overslaan en naar de inhoud gaan

Postkantoor niet in alle gevallen merk

Postkantoor, een merknaam of niet? Het gerechtshof in Den Haag wist het ook niet en vroeg het Europese Hof van Justitie in Luxemburg om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Hof oordeelde verder dat een beschrijvend woord niet als merknaam mag worden geregistreerd. Datzelfde geldt ook voor een samentrekking van beschrijvende woorden. Volgens Postkantoren BV is deze tussentijdse uitspraak niet gunstig. ‘Maar dat wil niet zeggen dat de uiteindelijke uitspraak ook negatief uitvalt', aldus de woordvoerder. Het bedrijf gaat zich de komende weken beraden over zijn positie in deze procedure, die al vanaf 1997 loopt.

related partner content for mobile comes here

Het telecomconcern KPN voert de procedure namens Postkantoren BV. Dat probeerde in 1997 de merknaam Postkantoor geregistreerd te krijgen bij het Benelux-merkenbureau. Volgens het telecombedrijf is 'Postkantoor' een merk voor waren die onder meer betrekking hebben op papier, reclame, verzekeringen, frankeerzegels en telecommunicatie.

Maar het merkenbureau weigerde de naam te registreren, waarop KPN - zowel de telecom als de post viel in 1997 nog onder KPN - een procedure aanspande bij het gerechtshof in Den Haag.

De verwachting is dat het nog een jaar duurt voordat het gerechtshof zich wederom over de merkenkwestie buigt (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in