STIR in zee met Intomart en Nedstat


Onderhandelingen voor het verlenen van het definitieve contract van het internetbereiksonderzoek zijn momenteel in volle gang, aldus de STIR. De partijen willen het onderzoek binnen enkele maanden starten. Eerste rapportages komen naar verwachting dit najaar beschikbaar.
Het door Intomart GfK en Nedstat uit te voeren online bereiksonderzoek maakt gebruik van een speciaal te ontwikkelen technische oplossing, de ‘Webmeter’. Deze registreert het surfgedrag binnen een panel via het inloggen op een speciale website. Hiermee is de belangrijkste beperking van gebruikelijk online onderzoek - het niet meten van internetgebruik op het werk en andere locaties ‒ volgens de STIR opgelost. Doordat de onderzoeksdeelnemers geen software hoeven te downloaden, kan hun surfgedrag gemakkelijk vanaf elke locatie worden gemeten.
Het onderzoek bestaat uit een vast panel van internetbezoekers van minimaal 4.000 deelnemers, binnen enkele jaren uitgroeiend naar 8.000 of meer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid