Overslaan en naar de inhoud gaan

Opmars mega-reclamedoek in steden

Het grote reclamedoek rukt op in de vier grote steden. Utrecht gaat volgende week akkoord, in Den Haag mag Megamedium vanaf mei zijn doeken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt Cedric Boterman, directeur van Megamedium, marktleider op het gebied van reclamedoeken in de Volkskrant. 'Het is volledig geaccepteerd.' Megamedium richt zich op restauratieprojecten. ‘Het budget voor herstel van monumentale panden is vaak beperkt. Door de advertenties hebben de eigenaren meer geld tot hun beschikking .' Via het Kadaster spoort het bedrijf de eigenaar op. Die wordt vervolgens benaderd met de vraag of het niet eens tijd wordt voor een opknapbeurt. Als de eigenaar instemt, krijgt hij een grote steiger met reclamedoek voor de deur.

related partner content for mobile comes here

De locaties blijven een paar maanden in gebruik, totdat de restauratie is afgerond. Megamedium heeft op dit moment negen doeken door het hele land hangen.

Niet iedereen is blij met de doeken. De Amsterdamse Stichting Vrienden van de Binnenstad verzet zich. 'Amsterdam is druk op weg de hoerigste stad van Europa te worden', zegt voorzitter Walter Schoonenberg. 'Alle gebouwen worden volgestopt met reclame.' Het Amsterdamse stadsdeel Centrum zegt dat het formeel nog om een proef gaat, die tot eind 2004 duurt, maar Schoonenberg heeft geen illusies dat het stadsdeel zich nog bedenkt. 'Het is moeilijk tot inkeer te komen als je er zelf geld aan verdient. Zeker als je als stadsdeel met financiële problemen kampt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in