Opmars mega-reclamedoek in steden
Dat zegt Cedric Boterman, directeur van Megamedium, marktleider op het gebied van reclamedoeken in de Volkskrant. 'Het is volledig geaccepteerd.' Megamedium richt zich op restauratieprojecten. ‘Het budget voor herstel van monumentale panden is vaak beperkt. Door de advertenties hebben de eigenaren meer geld tot hun beschikking .' Via het Kadaster spoort het bedrijf de eigenaar op. Die wordt vervolgens benaderd met de vraag of het niet eens tijd wordt voor een opknapbeurt. Als de eigenaar instemt, krijgt hij een grote steiger met reclamedoek voor de deur.
De locaties blijven een paar maanden in gebruik, totdat de restauratie is afgerond. Megamedium heeft op dit moment negen doeken door het hele land hangen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisNiet iedereen is blij met de doeken. De Amsterdamse Stichting Vrienden van de Binnenstad verzet zich. 'Amsterdam is druk op weg de hoerigste stad van Europa te worden', zegt voorzitter Walter Schoonenberg. 'Alle gebouwen worden volgestopt met reclame.' Het Amsterdamse stadsdeel Centrum zegt dat het formeel nog om een proef gaat, die tot eind 2004 duurt, maar Schoonenberg heeft geen illusies dat het stadsdeel zich nog bedenkt. 'Het is moeilijk tot inkeer te komen als je er zelf geld aan verdient. Zeker als je als stadsdeel met financiële problemen kampt.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid