Internet beïnvloedt zakelijke contacten
De afgelopen pakweg drie jaar is er een hele generatie nieuwe bedrijven ontstaan die businessnetworkingdiensten aanbieden. Het gaat hier om in mindere of meerdere mate besloten clubs waar mensen kennis met elkaar maken en vriendschappen sluiten - zoals ook op sociaal-netwerksites als Friendster gebeurt - maar dan voor zakelijke doeleinden. Het idee is dat je makkelijker bijvoorbeeld een baan of een nieuwe werknemer vind als je via je ‘vrienden’ in het netwerk wordt geïntroduceerd. Honderdduizenden mensen hebben zich al bij dergelijke businessnetwerken aangesloten. De businessmodellen van deze firma’s lopen uiteen, de beste manier om er geld mee te verdienen is nog niet uitgekristalliseerd. Ryze, een van de weinige winstgevende businessnetworkingfirma’s, verdient z’n geld onder meer met kaartjes voor de (offline) networkingbijeenkomsten in grote steden die maandelijks door de firma worden georganiseerd. Linked In is, met 400.000 geregistreerde gebruikers (invitation-only), de grootste.
Bron: The Economist
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid