Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Abercrombie & Fitch stinkt’

'A+F Stop Your Spray, your toxic fragrance must go away!’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een groep milieubewuste tieners uit de omgeving van San Francisco is in opstand gekomen tegen de uitbundige geurmarketing van de Amerikaanse kledingwinkelketen .

related partner content for mobile comes here

Het schijnt dat de geur ‘Fierce’ door medewerkers iedere 20 minuten in de winkel gespoten dient te worden of via geurverspreiders in het plafond wordt verspreid.

De geur is zo dominant (echt waar, ik heb het aan den lijve ondervonden - brrr) dat je het ver voordat je de winkel nadert, al ruikt. Het is niet alleen een vermindering van de winkelervaring, het schijnt ook slecht voor mens en milieu te zijn.

(pdf) van de non profit-organisatie Campaign for Safe Cosmetics liet zien dat de geur die de winkelketen gebruikt om de klanten te ‘bedwelmen’ zo’n 11 chemicaliën bevat die niet op het label zijn terug te vinden; het zijn stoffen die volgens de onderzoekers astma-aanvallen, hoofdpijn en huidontstekingen kunnen veroorzaken.

Het schijnt dat een van die stoffen zelfs kan leiden tot schade aan sperma van mannen.

En winkelmedewerkers kunnen er duizelig van worden.

De tieners, verzameld onder de naam (deze organisatie wil dat giftige stoffen uit producten die jongeren gebruiken, verdwijnen) ‘overvielen’ 28 september een filiaal van Abercrombie & Fitch in San Francisco. Naast het gezondheids- en milieuaspect zijn de tieners ook boos omdat de geur zonder melding of toestemming van de winkelbezoekers om hun hoofden wordt gespoten.

Samen met diverse andere organisaties, die samen zo’n 1,5 miljoen leden , schreven ze een brief aan de ceo van A&F, Mike Jeffries, en maakten een .

Het is weliswaar niet bewezen dat de geur gezondheidsproblemen veroorzaakt, maar in een A&F-winkel in Marin County (iets boven San Francisco) heeft het winkelmanagement de geurverspreiders op verzoek van het management van winkelcentrum waar de winkel zich bevindt, verwijderd. Het bleek dat consumenten klaagden over hoofdpijn, zere kelen, hoesten en zelfs misselijkheid.

De winkelketen richt zich op tieners (volwassenen vinden de winkels een stuk minder aangenaam, iets waar Abercrombie & Fitch ), dus het feit dat er kids zijn die niet gediend zijn van de geur is een signaal.

en een stilzwijgen van de aangeschreven ceo, lijkt mij in ieder geval geen goede manier om met dit signaal om te gaan…

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in