Overslaan en naar de inhoud gaan

Bavaria de grote winnaar Gouden Inhaakmedailles

Afgelopen vrijdag zijn de Gouden Inhaakmedailles uitgereikt voor inhakers op het sportjaar 2010. Van de 23 nominaties zijn er slechts 5…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen vrijdag zijn de uitgereikt voor inhakers op het sportjaar 2010. Van de 23 nominaties zijn er slechts 5 beloond met een medaille, en dit waren alleen WK-inhakers. Bavaria is de grote winnaar. Echter, wat mij betreft mist er een aantal inhakers tussen de nominaties en winnaars.

related partner content for mobile comes here

Er was een prijs voor de sales promotion: het jurkje zelf. Terecht, want zeer vernieuwend. Daarnaast kreeg Selmore een prijs voor de na de WK-finale, die ik zelf nogal flauw vond. In deze advertentie werd Oranje bedankt, en octopus Paul ook. Waarvoor? De inktvis voorspelde immers het verlies van Oranje. Voor de calamares misschien? Ik had liever de finalewinst gezien.

Verder ging de creative instant award - de prijs voor de écht actuele inhaker - naar XXS, die de Bavaria Babes liet figureren in de . Terecht. Al was de ;Afrekenen met &;74&; inhaker">'Afrekenen met '74' inhaker die was gemaakt voor een eventuele halve finale tegen Duitsland nóg meer de award waard geweest.

Een opvallende afwezige in de nominaties was de ambush marketing actie met de Bavaria Babes. Deze actie was immers hetgeen dat zoveel buzz veroorzaakte voor Bavaria en de Dutch Dress. En hetgeen dat zorgde voor de inspiratie van de Dirk-inhaker. Wellicht moet de jury van de Inhaakmedailles een nieuwe categorie toevoegen: guerrilla marketing.

Of beter nog: de categoriën gewoon afschaffen. Er wordt immers niet per categorie een prijs uitgereikt. En voor zover ik weet heeft er nog nooit een crossmediale nominatie gewonnen. De winnende case van Beter Horen is immers ook een combinatie van een sales promotion - de oordopjes in het - en een guerrilla actie - . Of is dat dan weer crossmediaal? Weg dus met die categoriën.

Beter Horen is ook een terechte winnaar overigens. Want met een mooie intrinsieke link met het merk én inhakend op de vuvuzela. De laatste winnaar was de super-epic van Nike, door Wieden + Kennedy.

De rest van de zijn allemaal omgezet in eervolle vermeldingen. Waarbij ik eigenlijk ook nog wel wat inhakers miste, zoals Grolsch. Wellicht was de te tijdloos, maar de was toch zeker actueel, én leuk. En de Bloed Oranje campagne van Nike vond ik bijna net zo poëtisch als de internationale Write the Future commercial. Tot slot: waar is de , met het scherm dat op zwart ging? Paste deze ook niet in een categorie?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in