Overslaan en naar de inhoud gaan

Weet je wel wat jouw smoel waard is op internet?

Een beeld zegt meer dan duizend woorden, vooral op internet. Of je het nou wil of niet, het eerste waar je op een website naar kijkt, zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een beeld zegt meer dan duizend woorden, vooral op internet. Of je het nou wil of niet, het eerste waar je op een website naar kijkt, zijn de beelden. bewijst het keer op keer, foto’s en dan vooral die van gezichten, bepalen of bezoekers verder kijken op je website. Een gezichtsfoto houdt het langst de aandacht vast. Uit onderzoek blijkt ook dat gezichtsuitdrukkingen de emoties van de bezoeker prikkelen en dat de bezoeker de blik van de afgebeelde persoon volgt.

related partner content for mobile comes here

Contact zoeken met andere mensen
Je zou dan denken dat alle ondernemingen op internet, optimaal gebruik maken van gezichtsfotos. Niet dus. Tenminste, niet allemaal. Er zijn genoeg ondernemingen...zelfs grote...die de waarde van gezichtsfotos nog niet hebben ontdekt. Aan hen de vraag: ‘Weet je wel wat jouw smoel waard is op internet?’ Het antwoord: klanten! Klanten zijn mensen en je hoeft niet hoogopgeleid te zijn of aan eye tracking te doen om te weten dat mensen contact zoeken met andere mensen. Natuurlijk willen deze potentiële klanten alles weten over je dienst of product, maar niet voor ze jou iets beter leren kennen. Met gezichtsfotos en andere beelden, met filmpjes, vormgeving en tekst, creëer je sfeer, beleving, een bepaalde uitstraling. En daarmee zorg je dat de bezoeker van je website zich goed voelt bij jou en meer geneigd is contact met jou op te nemen.

Mug shot
Nog sneller contact met je potentiële klant krijg je met foto’s van je eigen gezicht. Toch zijn er genoeg éénpitters die geen enkele foto van zichzelf op hun website hebben. Ze verstoppen ze zich voor hun klanten, houden hen op afstand. Ook in hun webtekst trouwens waarin ze in de wij- en zij-vorm praten. Alsof bezoekers niet doorhebben dat deze ondernemers er alleen voor staan. Jammer, want juist zulke ondernemers kunnen hun website een eigen gezicht geven en bezoekers gemakkelijk raken en bewegen. Dat geldt ook voor middelgrote en grote ondernemingen. Ook hun potentiële klanten komen dichter bij als je een echt gezicht laat zien. Wie weet wat een klanten je plaatselijke bankfiliaal zou trekken met een mug shot (smoelfoto) van de directeur op hun website?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in