Overslaan en naar de inhoud gaan

Tender nieuw Radio Luisteronderzoek van start

De tender voor een nieuw Radio Luisteronderzoek voor de periode 2012-2015 start 1 september.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opdrachtgevers voor het nieuwe onderzoek zijn BVA, NPO, RAB en PMA, oprichters van het nieuwe JIC Radio Luisteronderzoek.

related partner content for mobile comes here

Het bestaande Luisteronderzoek CLO is tot nu toe gebaseerd op een MOC constructie (Media Owner Committee). In maart vorig jaar heeft RAB het BVA- en PMA-bestuur uitgenodigd voor overleg. De afgelopen maanden is er overeenstemming bereikt tussen alle partijen over de organisatiestructuur en over de eisen en wensen met betrekking tot het nieuwe onderzoek.

De nieuwe JIC, Joint Industry Committee, organisatievorm sluit beter aan bij de volgende stap die het Radio Luisteronderzoek wil gaan maken, zeggen de initiatiefnemers. Het expliciete streven is om als JIC een extra impuls te geven aan de kwaliteit en de praktische bruikbaarheid van het Radio Luisteronderzoek in Nederland.

Het Request for Proposal is vanaf 1 september beschikbaar op voor geïnteresseerde onderzoeksbureaus die willen deelnemen aan de tender.

RAB-directeur George Bohlander: ‘Wij dagen als JIC de onderzoeksbureaus die deelnemen aan deze tender uitdrukkelijk uit om met een aantrekkelijk en creatief voorstel te komen.’ Hanne Alblas van de BVA zegt dat de adverteerdersbond 'uitermate tevreden' is over de samenwerking met PMA en RAB en de radio-exploitanten. 'Onze wens om meer inzicht te krijgen in reclamebereik komt in deze RFP goed naar voren.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in