Overslaan en naar de inhoud gaan

365 IKEA-commercials

Vanaf 1 september zendt IKEA iedere dag een nieuwe tv-commercial uit op de Nederlandse televisie. De spotjes worden steeds maar één dag…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne toont elke dag een andere situatie en elke dag een andere oplossing. Of het nu gaat om een nieuw product, verschillende woonstijlen of om duurzaamheid. Op deze manier wil de winkel een verbinding leggen tussen het aanbod en het dagelijks leven van zijn klanten.

related partner content for mobile comes here

Niet alleen de commercials verschillen dagelijks, ook website en de winkels krijgen elke dag andere accenten. De nieuwe campagne ‘Elke dag is anders’ wordt verder ondersteund door radiospots en online- en outdoor advertising.

De commercials zijn elke voor en na de actualiteitenprogrammma’s op de Nederlandse zenders te zien.

Het merk gaat maar liefst 365 verschillende tv-commercials uitzenden. Nico de Jong, marketingmanager van IKEA Nederland: ‘IKEA is heel veelzijdig, veel meer dan mensen denken. Het leven thuis is ook geen dag hetzelfde. Met deze campagne laten we zien hoe IKEA aansluit bij het dagelijks leven van onze klanten.’

De sprong van 4 naar 365 commercials per jaar is mogelijk door een efficiëntere werkwijze. Opnames vinden plaats in de IKEA-winkels, met eenvoudige apparatuur en een vaste groep acteurs. Ook duren de spotjes maar 15 seconden in plaats van 30 seconden.

De missie van IKEA: een beter bestaan creëren voor zoveel mogelijk mensen, door goed ontworpen meubels te maken die niet al teveel kosten. Een leuke inrichting is volgens De Jong zelfs voorwaarde voor een gelukkig leven: ‘Uit eerder onderzoek weten we dat driekwart van de Nederlanders die hun woninginrichting heeft aangepast, daarvan blij, gelukkig en tevreden wordt.’

Op is vanaf woensdag een ‘making of’ van het productieproces te zien.

De eerste commercial:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in