365 IKEA-commercials


De campagne toont elke dag een andere situatie en elke dag een andere oplossing. Of het nu gaat om een nieuw product, verschillende woonstijlen of om duurzaamheid. Op deze manier wil de winkel een verbinding leggen tussen het aanbod en het dagelijks leven van zijn klanten.
Niet alleen de commercials verschillen dagelijks, ook website en de winkels krijgen elke dag andere accenten. De nieuwe campagne ‘Elke dag is anders’ wordt verder ondersteund door radiospots en online- en outdoor advertising.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe commercials zijn elke voor en na de actualiteitenprogrammma’s op de Nederlandse zenders te zien.
Het merk gaat maar liefst 365 verschillende tv-commercials uitzenden. Nico de Jong, marketingmanager van IKEA Nederland: ‘IKEA is heel veelzijdig, veel meer dan mensen denken. Het leven thuis is ook geen dag hetzelfde. Met deze campagne laten we zien hoe IKEA aansluit bij het dagelijks leven van onze klanten.’
De sprong van 4 naar 365 commercials per jaar is mogelijk door een efficiëntere werkwijze. Opnames vinden plaats in de IKEA-winkels, met eenvoudige apparatuur en een vaste groep acteurs. Ook duren de spotjes maar 15 seconden in plaats van 30 seconden.
De missie van IKEA: een beter bestaan creëren voor zoveel mogelijk mensen, door goed ontworpen meubels te maken die niet al teveel kosten. Een leuke inrichting is volgens De Jong zelfs voorwaarde voor een gelukkig leven: ‘Uit eerder onderzoek weten we dat driekwart van de Nederlanders die hun woninginrichting heeft aangepast, daarvan blij, gelukkig en tevreden wordt.’
Op ikea.nl/elkedagisanders is vanaf woensdag een ‘making of’ van het productieproces te zien.
De eerste commercial:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid