Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken per 1 juli van kracht

De herziene Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken treedt op 1 juli in werking. In de nieuwe code is het verbod alcoholreclame te richten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarnaast wordt ook het gebruik van de educatieve pay-off aangepast. De nieuwe slogan 'Alcohol onder de 16, natuurlijk niet' moet voortaan niet alleen worden gebruikt bij televisie- en bioscoopreclame, maar moet ook worden gebruikt op printuitingen voor zwakalcoholhoudende dranken. Bovendien dienen ook alle printreclames voor sterk alcoholhoudende dranken vanaf 1 juli van een educatieve slogan te zijn voorzien.

related partner content for mobile comes here

Met de minister van VWS is ook afgesproken dat overheid en bedrijfsleven met een gezamenlijk communicatieplan zullen komen om de boodschap 'geen alcohol onder de 16', stevig neer te zetten. De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik hoopt dat de combinatie van goede voorlichting en betere handhaving zullen leiden tot een verdere daling van het aantal jongeren onder de 16 dat alcohol drinkt.

De aanpassingen in de code vloeien voort uit de wens een aantal voorschriften scherper neer te zetten. Dit geldt voor het verbod reclame te richten op minderjarigen en voor het leggen van een relatie tussen alcoholconsumptie en sociaal of seksueel succes. Deze artikelen zijn scherper geformuleerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in