Marketing via muziekfestivals


Een muziekfestival moet relevant zijn voor je merk als je het voor marketingdoeleinden wilt gebruiken. Als festivalgangers geen relatie zien tussen het merk en het evenement, zullen ze waarschijnlijk niet ontvankelijk zijn voor het merk of de merkboodschappen. Of ze gaan je merk zelfs als ‘indringer’ zien.
Misschien nog belangrijker: zorg ervoor dat je een strategie hebt om het effect van je festivalactiviteit te meten. Het ligt het meest voor de hand om de festivalactiviteit te integreren in een communicatie- en merkstrategie voor de lange termijn. Met ervaringsactiviteiten tijdens evenementen kun je sterkere en diepere consumenteninteracties creëren. En door festivalactiviteiten te integreren in een groter plan kun je erop voortbouwen na het evenement.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSFestivals kunnen weliswaar als op zichzelf staande marketingactiviteiten worden gebruikt, maar dat maakt zinvolle effectmeting extreem lastig. Een en ander hangt wel van je doelstellingen. Wil je gewoon awareness opbouwen door duizenden productsamples uit te delen, dan kan een eenmalige festivalactiviteit je het grootst mogelijke aandachtige publiek opleveren.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid