Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing via muziekfestivals

Merken die muziekfestivals willen inzetten voor hun ervaringsmarketing moeten een paar regels in acht nemen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een muziekfestival moet relevant zijn voor je merk als je het voor marketingdoeleinden wilt gebruiken. Als festivalgangers geen relatie zien tussen het merk en het evenement, zullen ze waarschijnlijk niet ontvankelijk zijn voor het merk of de merkboodschappen. Of ze gaan je merk zelfs als ‘indringer’ zien.

related partner content for mobile comes here

Misschien nog belangrijker: zorg ervoor dat je een strategie hebt om het effect van je festivalactiviteit te meten. Het ligt het meest voor de hand om de festivalactiviteit te integreren in een communicatie- en merkstrategie voor de lange termijn. Met ervaringsactiviteiten tijdens evenementen kun je sterkere en diepere consumenteninteracties creëren. En door festivalactiviteiten te integreren in een groter plan kun je erop voortbouwen na het evenement.

Festivals kunnen weliswaar als op zichzelf staande marketingactiviteiten worden gebruikt, maar dat maakt zinvolle effectmeting extreem lastig. Een en ander hangt wel van je doelstellingen. Wil je gewoon awareness opbouwen door duizenden productsamples uit te delen, dan kan een eenmalige festivalactiviteit je het grootst mogelijke aandachtige publiek opleveren.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in