Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne wijst weer op risico's van schulden

Een herstart van de Postbus 51-campagne Blijf positief moet mensen weer bewust maken van de risico's van te veel rood staan, lenen en kopen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) geeft maandag het startsein. Eenderde van alle mensen staat rood of heeft een lening bij de bank, hypotheekschulden niet meegerekend. Een kwart van de Nederlanders kijkt niet van tevoren naar het totale bedrag dat zij moeten betalen wanneer zij een product op afbetaling kopen. De campagne moet hen meer grip op hun financiële status geven.

related partner content for mobile comes here

Vanaf 9 juni tot 13 juli zijn de nieuwe televisiespots te zien en de radiospots te horen. De boodschap is: ‘Laat je niet gek maken, rood staan is niet zonder risico’. Tijdens de campagne doet de Blijf Positief Bus een tour door verschillende steden in Nederland. Ook is de online met de ‘budgetbuddy’, een hulpmiddel waarmee mensen gemakkelijk een overzicht kunnen maken van hun inkomsten en uitgaven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in