Overslaan en naar de inhoud gaan

De ontevreden kiezer

Op het partijcongres van 23 mei heeft Mark Rutte aangegeven op zoek te gaan naar de ontevreden kiezer. Deze marketingstrategie moet een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op het partijcongres van 23 mei heeft aangegeven op zoek te gaan naar de . Deze marketingstrategie moet een keerpunt betekenen voor de VVD. Waar het niet dat een heleboel andere partijen zich al jaren richten op de ontevreden kiezer. En niet geheel onverdienstelijk.

related partner content for mobile comes here

Het merk VVD heeft al jaren een imagoprobleem, vooral vanwege gekibbel binnen de partij. Nu de op een dieptepunt staan is het tijd voor actie; de moet weer gevonden worden. Daarvoor moet het interne gemurmel tot het verleden gaan behoren, de VVD moet duidelijk standpunten in gaan nemen en de ontevreden kiezer moet aangesproken worden.

In de afgelopen maanden zijn er vooral kiezers van de VVD afgesnoept door partijen die zich richten op ontevreden kiezers, zoals , de en de . De VVD denkt echter op een hele andere manier deze nieuwe doelgroep aan te kunnen spreken en aan zich te binden.

Het is duidelijk dat de VVD de weg zoek is geraakt en de weg omhoog maar moeilijk kan vinden. Het is dan ook de vraag of het daadwerkelijk zin heeft om zich nu pas op de ontevreden kiezer te gaan richten. Er ligt een hele klus voor Mark Rutte en de zijnen. Het is te hopen dat hij ook niet volkomen de weg kwijtraakt in het bord spaghetti dat hij zelf heeft gekookt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in