De ontevreden kiezer
Op het partijcongres van 23 mei heeft Mark Rutte aangegeven op zoek te gaan naar de ontevreden kiezer. Deze marketingstrategie moet een keerpunt betekenen voor de VVD. Waar het niet dat een heleboel andere partijen zich al jaren richten op de ontevreden kiezer. En niet geheel onverdienstelijk.
Het merk VVD heeft al jaren een imagoprobleem, vooral vanwege gekibbel binnen de partij. Nu de peilingen op een dieptepunt staan is het tijd voor actie; de weg omhoog moet weer gevonden worden. Daarvoor moet het interne gemurmel tot het verleden gaan behoren, de VVD moet duidelijk standpunten in gaan nemen en de ontevreden kiezer moet aangesproken worden.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuIn de afgelopen maanden zijn er vooral kiezers van de VVD afgesnoept door partijen die zich richten op ontevreden kiezers, zoals TON, de PVV en de SP. De VVD denkt echter op een hele andere manier deze nieuwe doelgroep aan te kunnen spreken en aan zich te binden.
Het is duidelijk dat de VVD de weg zoek is geraakt en de weg omhoog maar moeilijk kan vinden. Het is dan ook de vraag of het daadwerkelijk zin heeft om zich nu pas op de ontevreden kiezer te gaan richten. Er ligt een hele klus voor Mark Rutte en de zijnen. Het is te hopen dat hij ook niet volkomen de weg kwijtraakt in het bord spaghetti dat hij zelf heeft gekookt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid